The Devil Wears Prada

 
Amerikansk komedi från 2006.

Andrea Sachs önskar inget hellre än att få arbeta som journalist på en prestigefull tidning.
Men att få jobb inom tidningsbranschen i New York visar sig inte vara så lätt.
När hon får en chans att arbeta som assistent till Miranda Priestly, chefredaktör på Runway, världens ledande modemagasin, tar hon jobbet.
Det visar sig att Miranda är chefen från helvetet och hennes kollegor ser inte på henne med blida ögon.
För att kunna passa in i den glamorösa modevärden måste Andrea genomgå en total makeover.
Frågan är om Andrea är villig att sälja sin själ för att förverkliga sina drömmar.

Jaq älskade ,precis som miljoner andra ,både boken och filmen och...
ingen kunde passat bättre i rollen som Andrea Sachs än supersöta Anne Hathaway!
Castingen för hela filmen är underbar.
TV 4 klockan 21.00.


Kikar du?♥
6 kommentarer
Mia ☆

Älskar den filmen! Tack för tipset :) Kram!

giulia

filmen är så bra !

Lene

Har den filmen på DVD så har sett den ett par gånger. Den är mysig på nåt vis...

L.

jag kollade den, men jag gillar nästan boken bättre!

Ellinor

Jag gillar verkligen inte den. Men jag tror det är Anne Hathaway jag har problem med. Jag gillar Maryl

HannahSthlm

Ellinor: Åhh...jag AVGUDAR Anne Hathaway..hehe!