Dumma Kräksjuka!

Jag hatar kräksjukan.
Jag tycker inte om den ALLS!
Jag förstår mig inte på den.
Jag känner mig inte pigg just nu.Jag tänker på hur många tvättmaskiner jag måste tvätta på ett dygn om vi alla drabbas av denna sak i år IGEN! Det är jättejobbigt när alla i en familj har vinterkräksjukan SAMTIDIGT! Lovar!!
Varje eviga vinter drabbas vi av denna kräksjuka så jag har ingen förhoppning om att vi kommer slippa,vi får nog finna oss i att ha det i år också.
Vad kommer den egentligen ifrån? Varför finns det ingen medicin mot det?
Ska fråga idag på Apoteket vad de rekomenderar.
Något hopp kanske finnes? Kanske?
Det är så himla mycket tid och energi som går åt när man har vintekräksjukan.
Och elräkningarna skjuter i höjden och det gör inte saken roligare precis.
Jag talar från mina egna erfarenheter. Jag vet vänner som aldrig ens haft kräksjukan.
Verkar vara väldigt olika det där!

Det enda man kan göra enligt vissa är att använda tvål & vatten ofta och hoppas på att lokala utrymmen städas regelbundet.
 Handsprit kan man också använda i lagom dos enligt andra, men man ska akta sig lite så man inte torkar ut händerna bara.

Har du något bra tips för att slippa kräksjukan?
Vi tar gärna mot olika förslag!
11 kommentarer
monia

hej! :) undrarde om du hade skickat min vinst än? så du inte glömt bort mig ;)

Irina

Mitt bästa tips är att tänka så lite som möjligt på den. Och sjukdomar överhuvudtaget.

Ellinor

Jag har aldrig drabbats av denna mardröm peppar peppar. Har inte varit magsjuk på flera år.

Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta, men jag klagar definitivt inte.

Ett gammalt husmorsknep är att tugga hela vitpepparkorn, du kan ju prova?

Kram

Ellinor

Måste bara testa igen om min förra kommentar försvann i cyberspace

Linda

Nej ush för kräksjuka, jag har aldrig haft det,som tur är...pheew. åh budskapsarmbanden ja, sålde slut på första dagen har bara ett kvar det som står peace på;)

Hoppas ngn köper det sista med, har massa roliga saker på g nämligen!

Christine

Never had it. Oj nu måste man akta sig för både kräksjuka och svinsjuka. :-P

E och A

Hej Hanna!



Vi är 2 systrar som precis har startat en blogg där vi gör egna smycken och lägger upp för ett billigt pris. Det har krävts övningar innan vi lagt upp detta, så man kan väl på sätt och vis säga att vi är lite ''proffs'' fast mildare, haha!



Du får gärna kolla in på den!



:

http://mysmycken.blogg.se



Måste säga att vi tycker om din blogg, vi har följt bland annat dina texter om svininfluensesprutan, samt har Amanda ställt upp i ett par riktigt fina tävlingar!:)



Ha en bra dag!

L8

Jag har haft både kräksjukan och svininfluensan, dock inte samtidigt. Om vi säger så här, jag har MYCKET hellre svinflunsan igen. Kärksjukan är typ 1000 ggr värre! So I know the feeling...

Giulia

Mycket C vitaminer !!=)

HannahSthlm

E och A: Vad kul med smycken! Tänk på att allt jag skriver om smink,vinterkräksjuka och andra influensor tex. svininfluensa utgår från mig.Alla har vi ett eget val att bilda oss en uppfattning:)!

En del älskar Dior-smink och andra inte, man måste pröva sig fram,glöm inte det bara.

Jag har läst mycket och älskar historia.

Även makeup-historia!

This is me then!:)



Ha en underbar fredag!

HannahSthlm

Till alla: Nu är två av oss sjuka ...jippi...men tack för tipsen!Sötnosar!:) Kramar