Confession Of a Shopaholic



I helgen blev jag övertalad att köpa världens sämsta dammsugare.
Dyr var den också. Och jag fick stå i kassakö i cirka 30 minuter.
Elliott höll på att riva både espressomaskiner och juldekorationer,men kön fick jag snällt stå kvar i.
Jag fick blåmärken av att släpa hem den otympliga kartongen och höll av misstag på att slå ner en stackars pensionär med den.
Det är mer damm hemma NU än FÖRE jag började dammsuga.
Mitt hem är värre än när jag började städa.

Ska det verkligen vara så?

Säljaren säger att just DEN dammsugaren är den absolut bästa nyheten just nu och att ingen annan klagat.
Den lämnas ändå tillbaka bums! Usch!
Vägra vara lättlurad!
Säljare som ENBART tänker på SIN provision och inte på VAD de säljer ÄR aldrig kul!
Det är alltid smart att spara kvitton och att ha försäkringar.
Konsumentköplagen kan du läsa om här.

Har du köpt eller blivit övertalad att pröva en dålig produkt?
Hade du rätt att reklamera den eller lämna tillbaka den?
Fick du någon ersättning eller en likvärdig vara istället?

Ny tävling ca 15.00

Ha en fin måndag och håller er från dåliga dammsugare!♥
6 kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.

haha jäkla dammsugare alltså!

Kalle

Min kompis Jocke jobbade på el giganten för många år sedan och han berättade att alla säljare utbildas i att tokljuga om produkterna.

Alla säljare vill ju att du ska teckna en "extra" försäkring,vad folk inte fattar är att den försäkringen är meningslös för du får den ändå enligt Svensk lag.

"Försäkringen" är säljarens provision plus att han får en provision beräknad på beloppet han lyckats sälja för under hela månaden.

HannahSthlm

Kalle: Mmm..men drulle-försäkring gäller inte på allt...enligt svensk lag..tyvärr!!



Jag fick en ny dator för 395 kr när jag hällde en cola över min laptop..eller om det var E?;)

Den nya datorn fick jag för att jag hade tecknat en sådan försäkring. Annars hade jag fått slänga datorn.Jag är faktiskt för VISSA extra-försäkringar.Annars hade jag ju fått betala över

10 000 för en ny dator!Samma sak när jag blev bestulen vid en resa utomlands..då fick jag 5000 kr på plats via den extra rese-försäkringen.I annat fall hade det garanterat tagit ett halvår att få tillbaka dessa pengar på "vanliga försäkringen" ,den man har om man betalar sin resa med visa-kort...tänkvärt!

Men..absolut..vissa säljare lever på bonusar!

I hög grad!:(

Kalle

Ja du kanske har rätt angående dessa försäkringar,jag är inte så påläst inom detta.

Men Jocke sa att den där försäkringen dom alltid vill sälja på en är helt meningslös.

Det bästa är väl att man som konsument läser på om det man ska köpa om man ska köpa något dyrt,annars kan man ju få en Huyndai atos med sig hem.. :)



Btw så skickade jag ett mess till din fb med en länk till den där musikvideon som du o Wille var med i.

HannahSthlm

Kalle: Ta det lugnt med FRA-lagen nu då:) För mig blir det INGEN skillnad. Men för andra kanske?

Jack

thanks for this blog, very impressed