Always In My Memory...


Jag har en underbar kväll i ett kreativt kaos med båda mina barn,något mer kan jag inte önska.

Vi sorterar,rensar bland kläder och leksaker,kollar på gamla foton,ler för det mesta men blir stundtals allvarsamma.

Innan jag startade denna blogg gick jag ungefär som betäckning "paparazzi" i bekantskapskretsen.

Både på gott och ont.

Någon som var en värre paparazzi än moi,utan varken dator eller blogg ,var min äldsta moster Gunilla.

Jag vet ingen som tog så mycket foton som henne.
Med en sådan där kamera ..ni vet..som man får ut bilderna på en gång..med en vit ram...vad heter dem?


Det är faktiskt inte så mycket jag i dagsläget har dåligt samvete över.

Mina killar är det ABSOLUT viktigaste för mig och jag lever med dem,dag och natt.

Nu har Elliott blivit förkyld. I fotspåren efter William och mig.
Hela kvällen har gått åt till tur till jouröppet apotek, sedan gos under mjuk filt i soffan och medicinering....försök till myspys framför Talang med en halvsovande sexåring.Nässpray är inte kul tycker Elliott.

Konstigt nog tycker han nässpray ÄR VÄRRE än hostmedicin....alla är vi olika!
Nu sover han iallafall gott framför Anki & Pytte på dvd:n i hans rum.
William sitter med gigantiska lurar vid sin laptop,bredvid mig här,så himla skönt att ha "alla hemma" en fredag.

Vi har gått igenom en del foton ikväll. Elliott tycker det är SÅ KUL att se sig själv som baby.
William skriker "men du måste ju ha en ny"..haha...det kommer ALDRIG hända,tyvärr,men visst är bebisar gosiga!

Det enda jag i dagsläget verkligen har dåligt samvete över..är...att min älskade moster Gunilla är död.
Såklart är det inte mitt fel. Att hon är död.Men tidpunkten hon  gick bort  på var "så fel".
Det var Julafton,Elliott's 4-årsdag, Gunilla's 65-års-dag,Nyår och sedan Vårdnastvist i Tingsrätten..och så bara fick hon en hjärt-attack..och dog.
Jag kan aldrig förlåta mig själv för att jag hade nog med att oroa mig för vårdnastvisten och inte önskade henne grattis på 65-års-dagen eller Gott nytt år!

Men..det är väl så med vissa saker..man måste liksom bara LEVA MED DEM.

Hon berättade en del saker för mig på Midsommarafton 2007,precis som hon kände på sig att det var "sista chansen".
Jag kommer alltid bära med mig dessa hemigheter som en del av "min historia".
Jag kommer alltid bära med mig henne,som en del av mig.

Vi var olika men ändå lika.
Jag är ganska "mesig men stark",hon var bara "stark och stark".

Det finns ingen annan i hela världen som någonsin kallat mig "sin egen docka".
Som påpekat hur stark jag är och hur perfekt jag är. Tvärtom.

Och jag hade inte ens tid att säga Grattis...
Vissa saker får man helt enkelt LÄRA sig leva med.

Njet. Nu ska jag fortsätta sortera foton!♥

8 kommentarer
Niklas Eriksson

Det måste vara kul med att titta på "gamla" foton.

Jag har lyckats med konstsycket att inte ha ett enda vanligt foto.

Kameran som framkallar bilderna direkt kallas Polarid kamera.



God natt and have Sweet dreams Hannah!



/Mvh Niklas

HannahSthlm

Niklas: Åhh..men tack..polaroid..såklart!

Ska jag icke glömma igen!:) Merci.

Godnatt till dig också!

Johanna - MyShoebox.se

VIlket fint inlägg! Jag tror nog din moster visste att du hade det fullt upp, hon tog nog inte illa upp för att du inte sa grattis!

Camilla

Usch ja vissa saker finns där inne i huvudet och bara maler, varför och skulle ha gjort grämer mig också

Min moster bodde i Stockholm/Spånga, hon tog livet av sig den 3 februari sent på eftermiddagen. Det var dagen efter Aftonbladets bloggfest, jag var i Stockholm. Men jag hade bara tagit lite mer än en halvdag semester så jag hade inte ens berättat för henne att jag skulle till Stockholm, tänkte att hon skulle bli ledsen att jag inte hade tid att hälsa på henne. Nu efteråt ångrar jag mig hemskt, jag skulle ha tagit en heldag semester och hälsat på henne på eftermiddagen :( Men det går inte att göra ogjort så jag har fått försöka intala mig själv det nog inte hade hjälpt i längden ändå



Nu till något med lyckligare slut! När jag var 16 eller 17 och övningskörde med min pappa fick vi för oss att göra en spontanvisit hos min farmor, sånt gjorde vi aldrig! Vi köpte med oss fika och åkte hem till henne. Straxt innan vi kom hade hon fått en stroke, vi hann bara innanför dörren innan hon blev förlamad i halva kroppen. Vi ringde ambulans, hon klarade inte det. De kom och hon åkte till aktuen. Hon hade inte överlevt om vi inte hade fått ett infall att åka dit så där. Hon levde tills jag var 24 så det var många år mer :)



Vad jag ville säga var egentligen bara att allt har ändå en mening, ibland blir det som vi vill och ibland inte. Men jag tror sällan att det är vårt fel att något händer



Oj vilket långt inlägg!



Kramar

Ellinor

Det kommer alltid att finnas saker man ångrar att man inte gjort eller sagt. Inte heller kan man planera eller förutse allting som ska hända. Jag är övertygad om att din moster visste att du fanns där för henne trots att du just i den stunden var så pass uppe i allt ditt eget. Det viktigaste är att du har fina och positiva minnen från er tid tillsammans.

Massor med kramar

Linda

Jag älskar fotografier! Din moster kände säkert att du tyckte om henne jättemycket och hade nog förståelse för att du hade fullt upp just då!

Emma says style, love & rock and roll.

åh så fint du skriver om henne, jag blir lite tårögd!

Lilla Fröken

Vilket fint inlägg. Jag tror likt många andra som kommenterat att hon visste att du tyckte om henne. Hon anförtrodde sig ju just till dig så du kan ju därav förstå att hon litade på dig och tyckte att du var en bra tjej. Man lär sig ju av sina misstag och förhoppningsvis berättar man lite nu och då för sina nära hur mycket man tycker om dem. Men det behövs inte alltid ord...en gest kan visa lika mycket hur mycket nån betyder för en.