Hannah & Elliott går på Hannah Montana...


Hmmm....Vad ska man välja egentligen?



Igår var jag med min blivande artist..nåja...Elliott på Hannah Montana.
Så himla soft att för en gångs skull slippa se något  tecknat,något med rymdskepp ,Darth Vader lr aliens.
Elliott är ju väldigt "killig" när det gäller val av leksaker och är hans storebror i närheten så gäller bara" kill-saker!"

Men jag är så less på etiketten "kill-saker" vs "tjej-saker" så jag nästan kräks,men ändå måste jag skriva det i min egen blogg för jag kommer inte på något bättre sätt att uttrycka mig enkelt i skrift angående detta fenomen.

Hannah Montana är helt enkelt en film för alla barn ,och vuxna också för den delen,hmm...!
En film för alla som gillar typiskt påkostade flashiga amerikanska Hollywoodfilmer från Walt Disney Production med massor av dans och musik!
That's it!

Elliott hade bestämt att vi skulle sitta längst fram, så fick det självklart då bli.
Bestämd,who? ;)
Han breakdancade loss till Miley Cyrus (alias Hannah Montana )på golvet framför bioduken,blyg är inte hans kännetecken....haha!

Han har alltid älskat musik och dans och inte en sekund varken före eller efter filemen påpekade han själv att det var en "tjejfilm".
Ofta är det helt enkelt vi vuxna som sätter etiketter på allt,eller äldre barn i skolan och omgivningen.

Hade någon lite äldre killkompis ute på gården sagt till honom innan vi rusade iväg:

 "Men Elliott,är inte Hannah Montana en tjejfilm? "

Då hade Elliott aldrig velat gå på den ,lovar.!
Barn är otroligt svaga för grupptryck.
Tjejer rider,killar spelar hockey..bla,bla...låt alla barn vara som de själv vill och göra sina egna val.

Jag vet att det inte funkar så,men jag önskar det kunde få vara så! En utopi?




Senare liten fika med söta vänner på Espresso House,snygga kort va?




Nu ska jag natta Elliott som spelar Star Wars som en maniac på X-box 360,bara för att jag skrev det här i några minuter.
Hannah Montana ena dagen,Star Wars idag..variation är bra för alla..även barn!♥

(men det där Star Wars-spelet är faktiskt ganska läskigt så nu måste jag verkligen sluta skriva här....)

Haft en bra Måndag?

8 kommentarer
Niklas Eriksson

Jorå måndagen har varit helt ok. Det har regnat så allergin är lite bättre. Annars har jag mest jobbat. Visat ett bildspel om byggnadsstilar på gamla kyrkor nu på kvällen. Den där Miley Cyrus är nästan lika söt som dig :)

Nu kopplar jag av med att läsa din blogg.



Ha en trevlig kväll och sitt inte och spela för mycket Star Wars nu Hannah ;)



/Mvh Niklas

HannahSthlm/Johanna Trnqvist

Niklas: Haha...tack du;)!



Nää.Hehe.Nu är X-box avstängd och lillskrutten sover sedan...en timme tillbaka.

Eller jag får ta tillbaka det där med Xbox avstängd,storebror spelar visst Fifa 09..nu!



Tråkigt med din allergi,jag vet ju lksom själv hur det är,ögonen är värst..Själv är jag ju "sjuk" men nästan bra. (Förkylningen)Har ju dock stoppat i mig så himla mycket mediciner senaste veckan ink. antihistaminspray och allergitabs så jag har känt mig ok på pollenfronen men liksom ganska död annars..hänger du med?:)



bella

Har hört att den filmen ska vara grymt kul! :D

Min måndag har sugit dase, blöööh :/

Niklas Eriksson

Jorå nog hänger jag med alltid! Jag förstår att du känner dig slut av alla medicinerna. Jag kör utan, får se hur länge jag orkar stå emot...



Tur man inte har så mycket externa besök på jobbet med tanke på hur man ser ut i ögonen vissa dagar.



God natt & Sweet dreams!

/Mvh Niklas

Helena

Godmorgon! Tyvärr ligger det nära till hands att tro att Miley kommer att bli som Lindsay, hon verkar ju sakna omdöme helt den tjejen, och verkar också omge sig med fel rådgivare!Hoppas att du får en bra dag!

Lene

Jag håller verkligen med dej om att det är vuxna som "färgar" barnen och lär dem allt om könsroller och olika fack. Riktigt dumt!



Ha en fortsatt trevlig vecka

Karin (Albins mamma)

Åh, nu sitter jag här med min nya parfym som kom idag. Tack så mycket, den luktar ju jättegott! Det tyckte sambon också :)

Kram!

Ellinor

Vad mysigt ni verkar ha det. När man läser om alla era upptåg så är det ofta jag kommer på mig själv med att tänka att det är din bästis och inte din son du pratar om. De två sakerna kan dock gå hand i hand, vilket det verkligen verkar göra hos er :)



Vad gäller "barnfilmer" så är småsyskon en bra anledning till att gå och se dessa. Brukar således alltid passa på när jag har min syster på besök.



Hoppas att allt är bra med dig annars och att du börjat piggna till efter alla allergi- och sjukdomsattacker.



Massor med kramar