Rädda Mammorna! Nu ska vi nå insamlingsmålet tillsammans!



För sex dagar sedan kunde du läsa en artikel i Aftonbladet som jag och sex stycken andra bloggande mammor signerat.
Det var bla jag, Engla, Vimmelmamman, Tonårsmorsa och Hannah Graaf.
Om du vill läsa artikeln på nätet så går det bra HÄR.

 Alla vi som signerat artikeln är olika och skriver om ibland vilt skilda saker,alla har vi har dock gemensamt att vi är MAMMOR.
Hur ytliga,shoppinggalna eller självupptagna vi kanske ibland kan verka så är sanningen att vi alla bryr oss om långt fler saker än vad som syns på våra bloggar.
Vi stödjer RÖDA KORSETS RÄDDA MAMMORNA KAMPANJ för utsatta kvinnor och deras barn världen över, i bla. Sudan och krigets Kongo.

Nu,ca en vecka efter artikeln publicerdes har ca 400 stycken bloggar föjt i våra fotspår och gått med i BLOGGUPPROPET.
Har du en egen blogg eller hemsida så är det absolut inte försent att registrera den och vara med du också.
Du får en egen widget på din blogg där du,dina läsare ,vänner & bekanta kan skänka en 5-krona eller en 1000-lapp,allt efter hur hushållets ekonomi ser ut.

Jag är så underbart tacksam för alla som valt att vara med i min insamling!
Jag vet att min insamling är uppe i över 1000 kr.
Det är många filtar,matpaket och myggnät det,underbart! Tack♥
 Just nu syns inte alla belopp eftersom det verkar ta tid att få ut inbetalningskorten.
Jag har själv skänkt en summa till min egen insamling,SÅKLART VILL JAG OCKSÅ HJÄLPA TILL.
Jag valde dock inbetalningskort och det har inte dykt upp från Röda Korset än.
Fått flera mejl om detta också,men det kommer!

Direktbetalning med kort (säker kortbetalning,går direkt till Röda Korset) och betalning med internetbank syns dock direkt uppe på min insamlingswidget till vänster.

Tänk att för 35 KRONOR ( En Chailatte med Soyamjölk på Espresso House för oss) kan ge kvinnor och barn i krigdrabbade områden 100 LITER VATTEN!


Snälla,snälla,snälla..(ber som Caroline af Ugglas) fortsätt skänka ett bidrag till min insamling.
MITT MÅL är att vi ska vara uppe i MINST 3000 kr när insamlingen avslutas.

OM VI NÅR MÅLET TILLSAMMANS BLIR DET EN FANTASTISK TÄVLING HÄR PÅ BLOGGEN DEN 1 JUNI MED MÅNGA FINA PRISER!
Se nu till att hjälpa mig med insamlingen och att VI TILLSAMMANS NÅR INSAMLINGSMÅLET!
Hjälper ni mig?

Jag kan ALDRIG HELT FÖRSTÅ den misär och hjälplöshet dessa kvinnor och deras små älskade barn lever i.
Jag kan iallafall förstå hur det känns att se sitt barn frysa om natten och hur hemskt det måste vara att inte kunna ge sitt barn vatten när det gråter av törst.

Tänker på Elliott när han sitter på tåg,buss eller t-bana och har glömt sin vattenflaska / festis , tittar på mig med sina stora ögon och säger: "Men mamma,jag ÄR ju törstig".
Tänk om han upprepade dessa fraser för mig morgon och kväll i flera dagar och jag sakta såg honom tyna bort eller tvingades ge honom smutigt vatten för att inget RENT VATTEN fanns att tillgå!

 

För er som inte kan se insamlingen i min vänsterspalt publicerar jag den här ovan också.
ALLA som VILL ska självklart KUNNA vara med!

Tänk att din 5-krona 10-krona eller 100-lapp på sikt kan rädda liv.


HJÄLP OSS ATT HJÄLPA!
Tack♥
6 kommentarer
Niklas Eriksson

Jag fick inbetalningkortet i går, så nu är pengarna på väg.



/Mvh Niklas

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Niklas: Åhhh..toppen:)!! Trevlig kväll!

delinda

keep up the good work sötast =) ha en fin kväll!

Ellinor

Jag ska passa på och påminna om insamlingen i min blogg igen :)

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Delinda: Jadå..I will:) Kram raring!



Ellinor: Tack söta du:)!

Bim HD

Förutom listan jag skrev om...

Jag är med i bloggupproret också, men ser dålig uppslutning... Verkar som om alla(?) istället försöker gå med själv i Bloggupproret istället för att skänka en liten, liten slant... För många bäckar små, blir till sist alltid en stor å, hur man än gör...

Må så grankott...