ESC och Mollipect...


Dumma förkylning!

Brukar bli så tyvärr,med intensiva veckor,är man sjuk men på bättringsvägen så brukar det komma tillbaka.
Genomlider just nu ESC med Elliott,min lilla blivande artist!
 Vi har ganska kul ändå under varsin filt med tända ljus och Lördagsgodis.

Han kommenterar just nu några silverleggings....på en kille.
"Men mamma ,hade inte du sådana där när jag var 3 år? Har måste ha noll koll?!"
Haha....han borde bli kommentator på SVT om cirkus 15 år!

Jag ville ju faktiskt bara se Jade Ewen från England.
Självklart är hon nr 23. Sist på startlistan,nästan.

Ett nummer som jag fastnade för när jag fick genomlida kvalet som Sverige var med i tidigare i veckan var Israel's bidrag.
Ganska fantastiskt att en Israelier och en Palestinier gemensamt gjorde ett bidrag för Israel.
Man vet att texten i den låten har ett värde som består även när stålkastarna har slocknat.
Jag är ju svag för "saker med  mening"....

Om Israel gick vidare till finalen ikväll har jag ingen aning om.
Hmm..jag har inte stenkoll på ESC, som ni kanske märker.

Kikar ni? Vad tror ni om Sveriges chans ikväll?


6 kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.

Har ingen aning om vad som sker, fattar ingenting av melodifestivalen - tittar på det nu. Men det hade varit skönt om det kom en låt som inte låter som alla andra. Haha Elliot måste bli kommentator, helt klart!

paus

Jag hoppas såklart på Malena, annars gillar jag Mr Rybak från Norge!



Krya på Dig!

paus

Jag hoppas såklart på Malena, annars gillar jag Norge!



Krya på Dig!

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Emma: Nää...fy vad rörigt det är med alla länder som låter likadant!Jag gillar bara England..hänger inte med här heller vem som är vem annars..haha..och så Sverige har jag koll på:)



Paus:Tack!

Jo men klart vi måste hoppas på Malena!

Absolut:)!

Linda

Krya på dig.

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Linda: Tack söta!:)!