Rädda Mammorna Galan Kvarnholmen 090531


Som den sanna bloggare jag är ut i fingerspetsarna så sitter jag nu här,
MITT I NATTEN ,och laddar upp alla bilder från galakvällen.

Bloggdatorn var faktiskt MED på galan ikväll .
Hann inte kolla mina mejl eller skriva något innan jag rusade.
SÅ jag var helt enkelt TVUNGEN att ta med den.SÅKLART.

Borde jag söka hjälp eller är jag bara EFFEKTIV.....?!♥

Att släpa på en dator OCH en systemkamera på en gala är väl inget jag rek,men det gick ..quite OK.



Underbara Kajsa och moi tog ett glas vitt i solen på Eken innan vi åkte ut till Kvarnholmen.
På Eken's uteverenda avslutade vi förövrigt kvällen med ett glas vitt och rött,också!
FABULOUS utsikt!

Tv-studios brukar vara brännheta och denna var inget undantag.
Dock överlevde vi!
Regina Lund målade väldigt mycket VITT på sin välgörenhetstavla,den blev nog fin,tillslut!
Insamlingskvällen var trevlig men samtidigt OTROLIGT GRIPANDE och berörande.

FANTASTISKT att så mycket pengar samlades in.♥

Dessa pengar kommer användas MYCKET VÄL.



Efter att ha varit på plats på RÄDDA MAMMORNA GALAN, så vill jag verkligen VERKLIGEN VERKLIGEN samla in MER pengar till MIN RÄDDA MAMMORNA INSAMLING.

Varje litet bidrag gör SKILLNAD.

Ni som SÅG galan på TV4 ikväll....Ni VET vad jag menar!

Någon som kikade btw?
Vad tyckte ni om galan?


Kajsa och jag hade inte långt till tårarna.
Det var faktiskt en och annan som trillade ner.

RÖDA KORSET gör ett fantstiskt jobb för att hjälpa utsatta mammor världen över.
Helst skulle jag bara vilja ta första bästa flyg ner till Sudan eller Kongo,och HJÄLPA till SJÄLV,också.

Nu har ju jag ju många plikter som kallar här i Sverige 
MEN det finns FÖR MÅNGA mammor som lever under RIKTIGT HORRIBLA förhållanden.

Detta ÄR mitt sätt att iallafall kunna få till en LITEN förändring.
Med MIN INSAMLING.
Varje 100-lapp gör skillnad.

Ett litet bidrag på 25 kronor, leder om fler ger en liten summa snart till....100 kronor..och 1000 kr.

TILLSAMMANS KAN VI FAKTISKT HJÄLPA TILL!



Tusen TACK till er som bidagit. ♥

Jag lägger in widgeten i slutet av detta inlägg för er som inte ser den i mariginalen!
MIN INSAMLING slutar PÅ FREDAG!
Jag HOPPAS innerligt fler bidrag kommer in.
Ingen kan bli gladare än jag.
(och mammorna världen över. SÅKLART.)

Kramar♥

9 kommentarer
Ellinor

Låter som en lyckad kväll. Tyvärr såg jag inte galan (glömmer som vanligt av allt som jag "ska" se på TV). Men du/ni har gjort ett fantastiskt arbete och det är underbart att det finns sådana eldsjälar.

Hoppas nu att du fått lite välbehövlig beautysleep (inte för att du behöver bli vackrare, men för att kroppen behöver vila) och att du vaknar upp till en härlig måndag.

Kram

Niklas Eriksson

Håller med Ellinor om att du har gjort ett fantastiskt jobb med insamlingen.

Du var förresten urläcker i den svarta klädseln ;)



Ha en bra måndag och se till att vara rädd om dig!

/Mvh Niklas

Sassy

Vad kul att galan var lyckad!

Det var jättefint med hålleggings till volangkjolen!



kram

mini

jag såg hela galan, ringde och skänkte så mycket jag bara kunde. grät igenom nästan hela programmet och försökte kika efter dig :) kram! mini

Tonårsmorsa

Jag tycker att du var jättefin!! :-)

Kajsa

Åh skicka mig gärna lite bilder när du orkar vännen!

Så kul att ses igår, och det bästa var våran lilla "efterfest" :)



Nina

Vad fin du var! och självklart kikade jag på galan o röstade =)

Ha en fin kväll.

delinda

härliga bilder gumsan! Fina ni är =) kramar

TUMADRE

Hm, tokigt att jag inte kände igen dig, för jag var också där!