Kan vi inte ta tillbaka honom...kanske?



Jag tror inte jag har berättat det här,eller det har jag säkert,någongång.
Kanske?!
Jag är ingen "babymänniska".
Ni vet sådana där som avgudar bebisar,gärna nyfödda och helt hjälplösa.

Med båda mina barn har jag varit ganska rädd den första månaden.
Att något litet ben ska trilla av när man klär på dem,att babyn ska sluta andas,att microbabyn huxflux ska flyga ner från skötbordet.....
Listan kan göras lång!

Men jag har jättebra hand med BARN. Ni vet,sådana där LITE större.
Gärna över 6 månader.Minst!

Det är så kul att vi HUNNIT MED att gå igenom massa foton i helgen.
Det finns säkert 1000 foton,och jag överdriver INTE.

Barnledig och gå på premiären av nya Comedia Salongen på F12 denna Lördag?Jodå, hade varit trevligt!
Men VAD är egentligen det mot att sitta med en förkyld liten kille och en lite större frisk och kika på foton under en Bratzfilt?
Jag ÄR seriös! Mina killar är de bästa!♥

William ropar: "Men mamma.Kan vi inte ta tillbaka honom.."  
 "Nä'men....DÄR ÄR ju min LILLEbror." "Babyn,var tog HAN vägen?"

Haha. Ja!
TÄNK OM man kunde det?
Ta tillbaka?Bara för en timme eller så?
Sedan skulle jag få abstinens efter min NUVARANDE Elliott.


Elliott tycker det är så kul att höra om HUR BESTÄMD HAN VAR som liten kille.
En MINIGLADIATOR som röjde allt som kom i hans väg.
Napp, nutt (snuttefilt),nappflaska och vagn ,till han var fyra år ungefär.
DÅ gick nämligen den ultrastabila BabyRacer-vagnen i två delar...Ta-daaa!
Kanske var det ödets sätt att säga:
"Elliott! Du är stor nog att spela fotboll med RIKTIGA fotbollsdojor så ut och Gå MED DIG!Pronto!"

Nu är Elliott världens enklaste barn. Aldrig något problem.
Lite ha-galen ibland men...nej.,verkligen univerums snällaste och så duktig!



Vi hittade faktiskt nutten (älskade snuttefilten) i en låda när vi rensade leksaker!
Den måste ju såklart omgående ARKIVERAS som en DYRBAR GAMMAL RARITET.



Strike a pose ?:)

 
Pippinattlinnet som jag köpte till honom på Åhlens när han var ca 3 år hänger fortfarande med om han är sjuk (som nu) eller om han bara är lite extra trött.
Mysigt att krypa in i..även om det kanske mer och mer börjar påminna om en t-shirt vid det här laget.

DET ska självklart OCKSÅ ARKIVERAS.

(Bra kvalitet på Åhlens barnkläder förövrigt.DET har jag bevis för....
Tål ca 400 tvättar,om någon undrar!)



Och William är ju SÅKLART underbaringen nummer ett han OCKSÅ.
William har alltid varit den mest perfekta baby man skulle kunna önska sig.
Han var helt tvärtemot Elliott som spädbarn.
Elliott var vaken klockan fyra på morgonen och skulle GÅ UPP....då. Gäsp!
William bara sov ..och sov...och låg och tittade på något gosedjur.Skrek aldrig

Ska se om vi dyker på någon låda med babyfoton på William imorgon kanske,eller någon annan dag.
Elliott börjar pigga på sig nu från förkylningen så Söndagens planer är att försöka ta med honom UT på en kombinerad Shopping/Chailatte/Fika/Leka-Runda.
Det KAN bli kul, bara man inte går FÖR långt så tycker han FAKTISKT att sån't  ÄR ROLIGT.

 I dessa lägen ÄLSKAR jag att jag ALLTID har varit lite av en paparazzi!
Så himla kul att ha dessa "old pic's"♥

(NU återstår bara några års jobb att sortera in alla foton i album)
9 kommentarer
Emilia Löf Karlsson

Söta då! Vilket underbart inlägg! Ja bebisar , trodde jag var min grej, men efteer gårdagen (tack för söt kommentar:-) så känner jag mig gnska osugen på bebis. Fat med facit i hand, som du visar ovan är det ju så HÄFTIGT när man kan orera i gamla kort och det går SÅ snabbt!



Beställde sol till er idag så ni kan komma ut från super mario hemmet (haha)



Stor bli frisk nu kram och en extra till dig!

Niklas Eriksson

God morgon, Hannah!

Vilket bra inlägg du skrivit Hannah! Och vilka underbara bilder du visar upp! Det måste vara väldigt roligt att ha bilder från barnens brndom, om inte annat så kommer barnen att upslatta det när de blir äldre. Och du var lika vacker på fotot från 2003 som du är i dag.



Ha en bra söndag och var rädd om dig!



/Mvh Niklas

Ellinor

Vilken vacker text. Blev alldeles rörd när jag läste.

Jag älskar också kort och tar ibland alldeles för många...Men det är så roligt att gå tillbaka och titta på dem. Minnas det som en gång var.

Hoppas att du får en riktigt mysig dag tillsammans med dina grabbar.

Kram

Camilla

Vilket fint inlägg :)

Kul att höra att det finns fler som jag som inte direkt gillar nya bebisar, jag tycker också att när de börjar närma sig halvåret så blir de liksom små söta personer. Innan dess tycker jag mest de är små rosa skrikande saker

Kram

Alexandra

Ja det är precis vad jag försöker få in i skallen på min karl när han gnäller över att kameran jämt åker fram. Vi kommer vara så glada över alla dessa bilder i framtiden!:) Vilka fina foton på barnen förresten!

Emma says style, love & rock and roll.

Åhh så fint du skriver om dina barn! Jag får lite barnfeber när jag läser det. Jag vill verkligen verkligen verkligen ha barn. Men just nu har varken jag eller sambon 'fast' tjänst och det är ett illa valt tillfälle - men ååh som jag skulle vilja!

Tonårsmorsa

Det är tur att man har dessa foton, för man glömmer så himla snabbt annars. Söta som små sockerbitar var och är de i alla fall! Kram! ♥

delinda

vilka underbara bilder gumman!!!ni är en sån fin liten familj så man blir alldeles rörd ;) massa kramar

Kajsa

GOOOSUNGAR!!