And here we have...Örjan the Gecco!


Haha...

Ni skulle sett första kvällen när vi kom hit till villaområdet i Kamala från det lite mer lyxigare hotellet i Karon.
Inget fel på villan i sig.Jättefin pool och jacuzzi etc. men vi upptäckte ju att vi hade en altan och gräsmatta och djur!

Första kvällen så smet ödlan Örjan in (jag var tvungen att hitta på något kul..hmm...namn för att avdramatisera det hela för Elliott) och sedan dök hans ödlebror Östen upp också.

"Partykillarna" som bodde i villan mitt emot oss,som nu tyvärr har åkt hem,hade ganska skoj åt scenariot.
När allt hade lugnat sig kom dom över med singha och berättade att ödlorna var helt harmlösa!

William och Elliott skrek att jag var tvungen att få ut ödlorna och jag började självklart  jaga Östen,Örjan och hela släkten med Vogue tidningar iklädd  minishorts och bikini.
William,Elliott och moi gjorde fula grimager och skrek "uuuuut".Det hjälpte föga.
Sedan kom vi på att det var bättre att släcka ner inne och lysa upp altanen, för ödlor och insekter dras ju till ljus.
Jag fick ut Örjan och Östen tillslut,mina grabbar coolade ner sig,...kunde sova gott.

Vi har sett Östen,Örjan och Co många gånger igen,men nu är det nog Östen som är mer rädd för oss än vi för honom.
Den lilla raringen och hans crew är ju faktiskt grymt söta!
Elliott brukar vinka till Östen och hans vänner när dom sitter på muren utanför altanen på kvällarna.
Han kallar dem för "våra söta små husdjur".

Men dyker det upp en orm.....då lovar jag er att jag inte tycker det är charmigt längre;)!

Vilkt djur är du rädd för?Orm,ödla,spindel,haj,skorpion?
Jag hatar getingar och ormar! HATAR!
8 kommentarer
Niklas Eriksson

Vilka underbara bilder Hannah!

Räknas dammråttor som djur? Jag kör på dem iallafall.



/Mvh Niklas

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Niklas:haha..ja sant..dammråttor är smått läskiga de också;)!

Jeanette

Vilka härliga bilder! Älskar folk som gärna bjuder på sig själva.

Ellinor

Det låter säkert jätte löjligt men jag tycker verkligen att både katter och hönor är otroligt läskiga...vet inte varför men det är något som lever kvar sedan tidiga år. Å andra sidan skulle jag inte heller ta upp en orm eller ödla och kela med...

Hoppas att era små husdjur nu håller sig på rätt sida dörren.

Kram på dig

Ninni

Ödlorna är ju så himla gulliga och dessutom tar de insekter så låt dem vara i rummet! De gör inte en fluga förnär... eller jo förresten, det gör de ju, men de rör inte människor! De är fina djur!

Linda

Vad kul det är att få följa er i Thailand. Har inte hunnit läsa och kommentera så mycket, men nu har jag uppdaterat mig:) Spindlar är ganska läskiga.

Camilla

Jag klarar inte av getingar, jag får panik!! Har bara blivit stucken en gång i hela mitt liv men det var en mardrömsupplevelse, gjorde inte så ont men att hitta en geting i min strumpa som hängt i torkskåpet som stack mig i fingret och sen flög upp på min axel var hemskare än hemskt!!!



För ca 10 år sen var jag på Skiathos i Grekland, fullt med getingar överallt, första dagen var det info möte och reseledaren inleder mötet med "Välkomna till getingarnas ö..." Jag trodde jag skulle avlida och ville åka hem direkt! Fast de var inte lika närgångna som de svenska getingarna så 2 veckor gick faktiskt bra



Mycke getingprat det där :)



Kram

Anna-Lena

Jag har troligtvis också ställt till med en liknande scen:) Ormar, spindlar och fåglar går bort för min del. Ha det så bra!