Hiss eller Diss? Animalprint..Still going strong?



Åhh! Det mesta blir så tråkigt när det är uttjatat.
Men modeindustrin är ju sådan att de flesta vill ha trender NÄR trenden är etablerad.
Efter ett tag blir något "konstigt" nästan "folkligt" och det är då man VET att det inte längre är en TREND.
För några veckor sedan var "the it-accessoar" en LEOPARDSCARF.
Känns otroligt tillbakasträvande...Vi har ju FÖRFÖLJTS av leoparder,zebror och ormar de senaste månaderna.
Jag vill inte se ett enda DJURMÖNSTER TILL.
Jag vill se något NYTT. Något som får mig att KÄNNA och LÄNGTA och VILJA HA!

Inget är så roligt som att ha något som "inte finns".
Okey..så ytlig är jag INTE..det finns mycket som ÄR roligare.Men att ha något som inte ens finns att få tag i inom Sveriges gränser,sådant är underabart..Till den dagen då det finns,även här hos oss.

Inget är så tråkigt som att vara en kopia av någon annan.
Varken klädmässigt eller på NÅGOT annat plan.
Okey..det finns en del saker som ÄR tråkigare....men på ett ungefär.

Kanske är det bara jag som är extra negativ denna weekend?
(jag brukar förövrigt inte vara negativ så EXTRA kanske var fel..)
Känns som jag sitter fast i ett grått moln.
Och tittar jag UT så sitter jag bokstavligt talat i en grå dimma.
HUR kan alla som bor i LONDON vara så framåt......Foggy weather IS depressing!
(Speciellt när man packar kartonger och har en riktigt förkyld liten kille som man ändå inte skulle våga ta ut)

Nåja...ANIMALPRINT...NU..Hiss eller Diss?
Vad säger DU?
7 kommentarer
Ellinor

Har aldrig riktigt fastnat för trenden (med undantag från min zebraklänning som jag faktiskt älskar) så en diss helt klart.

Håller med dig med det här med trender...De är roliga och spännande ända fram tills dess att de blir mainstream. Det "roliga" med att bo i en lite mindre stad är att när man är ute på stan så ser man framförallt tjejer i 15-20 års åldern som alla ser EXAKT likadana ut. Har många roliga/tragiska exempel på detta. Vad hände med individen?

Hoppas du får en bra söndag och att solen tittar fram.

Kram

helena

jag älskar mina ballerinas från H&M, så sköna.men jag har nog börjat lessna lite jag med, håller med dig DISS!

Emma says style, love & rock and roll.

Näe jag hissar alltid leopard. Men jag ser det inte som en trend utan det hör till min rockiga stil!

Niklas Eriksson

Jag dissar båda. De var inte alls speciellt snygga.



/Mvh Niklas

delinda

skorna har jag lessnat på men har en favvo dress med leopard haha =) kraaam

ejmis

Helt klart DISS!!

Sassy

Nä du! JAg kommer nog aldrig tröttna på animal prints! Men så är det ju inget jag har börjat gilla på sistone heller, utan jag har nog alltid varit förtjust i leopard och annat. Det är så jag på nåt sätt. Men visst, det är alltid trist när en trend blir för stor.



Kram