Santinelle Ice Premium



Nu börjar min tävlingsperiod med Philips och Santinelle ICE PREMIUM lida mot sitt slut.
Men som jag skrev igår,jag fortsätter blogga om min rosa raring ändå!

Jag vill se om håret på längre sikt BLIR tunnare.
Ju mer man anväder denna epilator,eller med tiden kanske passar bättre,ska håret på kroppen bli tunnare och minska.

Jag tycker REDAN jag märker att hårstrån som växer ut blir "mjukare" och mindre synliga.
Speciellt under armarna är detta perfekt.

Ben brukar ofta vara tåliga. Mina ben ÄR det i allafall.
Den tunna huden under armhålorna däremot blir ofta röd och irriterad av rakning var och varannan dag.
Jag har INTE ALLS upplevt detta med Philips Santinelle Ice Premium.
Håren blir ju inte "avkapade" med eplering utan "dras upp" och då slipper man den där stubben som kommer ganska omgående när mn använt en rakhyvel.

Röda knottror har jag fått EN GÅNG på insidan av låren. Dagen efter var de som bortblåsta.

Håret under armarna började växa ut efter en vecka och på benen ca 10 dagar.
På sikt ska man kunna använda epilatorn så sällan som var fjärde vecka.
DET håller jag tummarna för!
Självklart kan detta VARIERA från person till person, jag FORTSÄTTER ju min EPILERINGSRESA här så ni får veta längre fram hur det utvecklar sig för min del.




Ett TIPS kan ju vara att testa din epilator (om du också är sugen på att köpe en) på delar av kroppen som icke har tunn hud och se hur JUST DU reagerar.
Om man reagerar med röda knottror så kan det vara smart att epilera på kvällen en dag eller två före ett strandbesök eller en fest. 




Philips Santinelle Ice Premium är en liten lyxig sak som har både HUDKYLARE och massagesystem med Aloe Vera.
Allt för att minska smärta,märken och underlätta för en enkel epilation.





Enda nackdelen skulle väl vara priset på ca 900 kronor.
Dock tror jag man tjänar in det relativt snabbt då man inte behöver några andra rakhyvlar ,mousse ,kletiga vaxstripes eller vad man nu brukar använda.

Högsta poäng från mig! (och så ÄR den ju rosa)♥

Tack Philips för att jag fick chansen att vara med i denna praktiska tävling.
Det har räddat min Beach 2009-säsong,på rakfronten i allafall.

(Vill ni som läser detta veta mer om min "epileringsresa" men missat tidigare inlägg? Kika under kategorin "Hannah Testar". Har ni frågor om epilatorn så fråga på bara,här eller i mail. Jag ska svara så gott jag kan!)
7 kommentarer
Wysteriia

fan...jag trodde du menade att du skulle tävla ut en! jag blev så glad! fan...haha

Emelie

Trevlig blogg!! Tack för titten:)

Ellinor

Som sagt, blir till att önska sig en i julklapp :) Daniel brukar ju älska teknikprylar och denna borde väl kunna kategoriseras där under eller vad tror du :P

Kram

peter pc carlsson

Pris och pris, inte mycket att bry sig om :-)

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Wysteriia: Åhh..nää..tyvärr..jag behåller mer än gärna min;) Kram!



Emeie: :)



Ellinor: Absolut. Denna går under teknik-kategorin,lika säkert som amen i kyrkan!;)

Kram:)!



Pc: Nää..allt är ju relativt;)!



LindaH

ja tack än en gång för vinsten! ingen aning varför de hatar rosa.....tror de har fått för sig att man ska de..

Bim HD

Hm, tror inte ens tomten kommer med en - så man får nog fortsätta drömma om något liknande. Men, drömmar är ju gratis, än... Men, det hade varit kul(?) att få testa en i allafall...

Må så grankott...