Söndagsfunderingar...



Vi hade väldigt trevligt igår. Var ute på Söder vilket jag inte varit på eeevigheter.
Nåja. Om någon jag tagit ett glas vin eller två med på Söder läser det här så kan jag erkänna att DET är sant,men någon barrunda VAR EVIGHETER sedan.
Blev inte så sent, som tur är! Har ju PLANERAT att åka från Sthlm idag.( ska försöka hålla mig till planen).

Tar lite tillbaka det jag skrev igår att det ska bli skönt att komma härifrån. Allting är ju relativt.
Det skulle vara skönt att komma härifrån om jag var på väg till Visby, DET är jag tyvärr inte.
ÅNGRAR att jag inte åkte med mamma dit igår. ALLA är ju i Visby.
Vet inte hur många inbjudningar jag fått som är i Visby.
Hela Sthlm (nästan) har emigrerat DIT.
Men jag VISSTE ju inte att jag skulle vara "barnledig",faktiskt.
Jag hade räknat med att ta med killarna och packa ihop i våra "gamla lägenheter".
 Nu betyder detta ändå att jag har några dagar att packa kartonger ifred både på Odenplan och I Örebro SJÄLV.
Visby känns inte aktuellt!

Mam kikar i allafall på en lägenhet på Gotland (utanför Visby), just nu.
En "sommarlägenhet".
Ett renoveringsobjekt visseligen men jisses vad jag HOPPAS att hon slår till på den.
Det skulle betyda att vi redan kan vara  i Visby senare denna sommar.
Vi kan ju dela upp veckor då som vi disponerar lägenheten.Eller så kan vi vara där alla samtidigt och tränga ihop oss. Kan vara mysigt det med!Semester ÄR ju..semester!
Jag VET att Elliott skulle älska Gotland och Visby med ringmuren och alla gutefår.För att inte tala om FÅRÖ!
 William har ju varit där och tycker det är supermysigt.
Gotland är lite som att åka utomlands fast man fortfarande är i Sverige.
Mamma är tillbaka på Onsdag så vi får se om hon slår till eller inte!

Håll tummarna!


Nopp. Ska dricka upp min Chailatte och STYRA UPP denna Söndag!

Kanske postar en NY TÄVLING senare bara för att ...det är SOMMAR!

HUR SER DINA SÖNDAGSPLANER UT?!

Kram♥
6 kommentarer
delinda

hoppas du får en fin dag sötast =) vi får ta o ses snart, förstår du busy nu inför flytt o allt. massa kramar

HannahSthlm

delinda: Mmm..stressigt! Men vi hörs snart framöver! Kanske kan få till en fika soon iaf när jag är tillbaka i Sthlm efter "pack-raiden";) Kramar!

Camilla

Härligt!!!



Den här sommaren känns som den springer iväg... De som har köpt lägenheten ska flytta in 1/8, det var planerat. Sen ringer de och vill flytta in 10/7, tyvärr fick vi säga. Funkar inte alls för oss, det är för många mil imellan så vi hinner helt enkelt inte. Vi har varit i Stockholm och rensat nu 2 ggr, hela dagarna springa i trappor, åka till återvinningen, Erikshjälpen, gud hjälp säger jag bara hur mycket saker samlar man inte själv på? Tänk om det skulle hända en olycka och jag och Christian skulle försvinna inte skulle jag vilja att mina föräldrar skulle behöva gå igenom detta igen. Måste snarast ta tag i allt gammalt som sparats men aldrig använts... Det lättaste är ju att flytta, men vi hittar ju inget hus/radhus vi vill ha så det verkar ju dröja :(



Jag ska till Stockholm fler gånger den här sommaren, jätte gärna en fika :) Ska åka upp en dag när jag inte ska till lägenheten och bara vara på stan tänkte jag



Kramar

Lene

Det kan inte bli så mkt bättre än en sommarbostad på Gotland!

MiaShopping

Ja, Gotland är verkligen underbart. Vi åker nog dit nästa sommar igen.

Ellinor

Det är nästan pinsamt att erkänna men jag har faktiskt aldrig varit på Gotland även om det kommit på tal varenda år då man planerat sommaren. Men, men ön lär ju inte försvinna och fler somrar lär följa denna.

Håller tummarna för att din mamma får lägenheten.

Kram