Göteborg,ny baby och alla mina killar!



NU ramlade guldgossarna in här i Sjöstaden för cirkus tre timmar sedan och livet är sig...likt igen!
Jag vet inte HUR många pussar jag fått av min sexåring,KAN det var 500?
EN VECKA är LÅNGT för oss. Jag har ju killarna nästan varje dag,året runt.

Nu är det alltså slut med "nattjobb" för min del eftersom Elliott väcker mig sju. Min morgontupp!
Jag älskar att jobba på nätterna med "deadlines"och även fila på texter som ska in längre fram. Eller enbart utkast.
Jag gör det alltid bäst på natten.Tycker jag själv.
Jag ÄR en NATTMÄNNISKA och andra är MORGONMÄNNISKOR.
När man har barn så måste man ( i de flesta fall) försöka omvandla sig till morgonmänniska om man är nattmänniska.
Annars kan små problem uppstå .
 En del småbarn tycker att klokan fyra är en ypperlig tid att STIGA UPP när DU kanske själv tycker att det är en PERFEKT TID att gå och sussa.
Man får helt enkelt ställa om sig när man har barn,efter barnet.


Summan av kardemumman=
Saknat William och Elliott tokigt mycket.
 Nu är de hemma och far runt och pratar och skriker om varannat,precis som det ska vara.
Vi har spanat lite mer i vår nya STADSDEL Hammarby Sjöstad.



Göteborg är en urmysig restaurang vid "Sjöstads-slussen"där man kan ta en drink lr latte på kajen eller sitta och bruncha ute vid cooseybord.
Det finns såklart även en MATSALSDEL med vita dukar och atmosfären är amazing!
Dina barn kan låna fiskespö av restaurangen när mamma och papppa äter.
Absolut värt ett besök om du har vägarna förbi HammarbySjöstad.
(Göteborg drivs av samma familj som har Storstad och Hotellet)

Dagens sötaste....


och så dessa....
10 kommentarer
Eva

Hej! Första gången jag är inne på din blogg, jättemysig och mycket kul att läsa! :-). Ser att du använder hårprodukter från Aussie och det verkar som om du tycker om dom. Jag är nyfiken att prova serien men är osäker om den skulle passa mig. Har självlockigt, axellångt hår som just nu är MKT frissigt, har tappat en hel del hår den senaste tiden pga stress och dåligt näringsupptag så kvaliten är väl inte den allra bästa. Tror du att Aussies produkter skulle kunna vara ngt för mig? Har hört att de ska innehålla silikon vilket ju inte ska vara bra för håret? Är rädd att förlora ännu mera hår pga fel produkter så därför lite extra försiktig med vad jag använder just nu. :-) Tror du shampo och balsam i Moist-serien kan vara ngt för mig och vilken inpackning bör jag välja, 3 minute miracle reconstructor eller den för färgat hår(har färgade slingor)?

Oj, detta blev visst en hel novell! :-)

/Eva

Irina

Så det var DET huset jag satt och beundrade när jag och Mattias körde fel häromdagen. Skulle över bron till Gullmarsplan... men hamnade under den istället. :-)

Ellinor

Skönt att allting är back to normal igen. Förstår att det varit en lång vecka utan dina grabbar.

Hoppas att ni får en riktigt mysig vecka.

Kram

Att ha det gott

Så härligt

min dotter reste bort idag och blir borta en vecka Jag kommer att sakna henne

Skriver du för någon tidning eller vad skriver du

HannahSthlm

Eva: Vad roligt att du hittat hit:-)!



Jag har en del extensions i mitt hår och vissa silikonbaserade schampoo och balsam löser upp fästena,detta säger ju egentligen inget om ditt problem med ditt hår,men i mitt fall kan jag använda Aussieprodukter utan att riskera att förstöra mina etensions/tappa dem.

Jag har inte så många och "mitt vanliga egna långa hår" funkar utmärkt med Aussie Long..schampoo och balsamserien. Men jag har prövat mig fram bland Aussieserierna.



I ditt fall,om du tappat hår och ditt hår är i ganska dåligt skick just nu ,så skulle jag nog satsa på att börja med en inpackning från Aussie.

Du kan ju ha den i topparna första gången och se hur du reagerar och är det inget problem kan du ju "baka in" hela håret gången efter.

Tror det kan vara smart att testa inpackningen först innan du köper schampoo och balsam i Aussie-serien för att helt enkelt se om du tål Aussie samt hur ditt hår blir av deras produkter.



Satsa på 3 minute miracle reconstructor tycker jag.

Den funkar ju på slingat/färgat hår också!



Lycka till!



Kram



Ellinor

Vad mysigt att få hem pojkarna igen!

Eva

Hej igen! Tack för ditt svar. Det är nog klokt som du säger att prova med inpackningen först och se hur mitt hår reagerar. Det låter ju bra iallafall att du kan använda Aussies produkter med tanke dina extansions, att de sitter kvar. Låter som lovande produkter! :-)

Kram

mia

Mysigt med killarnas hemkomst, hoppas ni har det gott nu i Sjöstaden. Kramar:)

Anna-Lena

Vad härligt att killarna är hemma igen. Ser ut som att ni bor i en riktigt mysig stadsdel. Kram



Sv: Har fortfarande inte lyssnat på inslaget i radion än men kanske gör det senare i veckan.

Sylvia

Så fina killar och mysigt med återkomsten. Göteborg ser fint ut. Ska nog ta en tripp dit med båten Emelie. Inte långt alls. Bor på andra sidan kanalen.

Ha det gott!

kram Sylvia