En Legend....DET är han faktiskt!



Minnescermoni för Michael Jackson nu klockan 19.28 på TV 4.
Direkt från Staples Center i Los Angeles.

Ingen som är intresserad som missat kanske?

The Living Legend...

För Micheal Jackson VAR om NÅGON verkligen en LEVANDE HISTORIA .
Begravdes idag med 1000 frågetecken.
Jag tycker egentligen man kan lämna dem obesvarade.
Hade han vitiligo? Nej,förmodligen inte.
Hur många operationer hade han egentligen gjort?Hur stora skulder hade han?
Vad har VI egentligen med DET att göra?

Visst kan man i efterhand säga att Michael var en "bakåtsträvare" för att han ville göra svart musik vit och få bort sina svarta rötter men vem kan egentligen klandra honom?

Att växa upp i 60-70-talets USA som svart,det var inte som att vara mörkhyad i USA idag.
När jag var liten VILLE jag vara Ruby i Cosby och vara mörkhyad.
Jag tycker det är supervackert.Tycker det fortfarande.
Ruby var det sötaste jag sett! Jag tyckte jag själv var jätteful.VARFÖR ville folk inte vara mörkhyade som var så fint?
När jag blev större blev jag såklart mer insatt i historia men jag kan än i dag inte förstå vad HUDFÄRG eller ögonfärg har för BETYDELSE?
TYVÄRR påverkas vi alla av den verklighet vi lever i med rasistiska ideal.

Jag HOPPAS dessa ideal HELT kommer försvinna för kommande generationer!
Hudfärg,hårfärg eller ögonfärg avgör inte vilken person du är.

Hela Michael's barndom är präglad av sorgsenhet men även stora framgångar med Jackson Five.
Kan ju tänka dig själv en sekund lite snabbt HUR DU skulle känt OM du tillbringat hela 45 år av ditt liv åt att vara en påpassad,pressad superstjärna!
Om du kastades in i livet som FRONTSÅNGARE i ett känt band när du var endast FEM år!
Som tidningarna älskade att skriva spaltmeter om,och oftast inte så "snälla saker".
Är det så konstigt att du då dör med en hel uppsjö tunga receptbelagda mediciner hemma?


Michael Jackson hade inte turnerat på 12 år och hade sålt 700.000 biljetter? till sommaren.....


 Jag tror bara att det var otroligt kompicerat att vara Micheel Jackson och hoppas han får vila i frid!♥
8 kommentarer
jennhy

det är så hemskt..



hoppas det är bra med dig :)

Nathalie

verkligen en legend!

Caroline, LINA FRANKღ

Har lagt upp en smaskigt recept på bloggen nu om du är sugen på att testa ;-)

fia

ja han kommer att leva vidare helt klart. En legend .

delinda

verkligen sorligt, såg också det. RIP MJ!

Helena

Hallå där! Ville bara titta in och önska dig en fin fortsättning på veckan och hoppas att allt är bra. Han var verkligen något alldeles extra, tråkigt när en sådan stor talang går bort så tidigt, kram!

Siv

Ja han var en stor stjärna. Han fick tyvärr aldrig vara barn utan skulle bli stor direkt enligt vad jag sett på TV tidigare.

Lene-Therese

han kommer alltid vara den största i mina ögon :(