Inget barn har valt detta...

 
Bild lånad från Röda korset's hemsida


Thailandsresa,Stora Bloggpriset, YSL-gloss..visst...men det pågår faktiskt en fruktansvärd humanitär katastrof i Gaza.

Vilken politisk åsikt man än må ha så kan man inte undgå fakta att människor dör som det vore ett tvspel i C S-anda.
Det är det inte,detta är verkligehet!

Jag försökte förklara för William och Elliott igår men jag hittar ingen bra förklaring.

Det enda konstruktiva jag kunde lägga fram var att om Mona Sahlin och Fredrik Reinfeld började bråka...så kan det ju aldrig vara William & Elliotts fel.
Barnen i Gaza har inte valt denna situation, det är fruktansvärt och vi måste alla hjälpas åt!
Gaza är ett av de tätbefolkaste områdena i världen och 1,5 miljoner människor riskerar svält som biverkning av allt det andra i katastrofen!

På nyårsafton avfyrades det raketer på nyårsfesten där jag var.
Mina egna barn var ju inte med då men det fanns andra små barn som beskådade fyrverkerierna.
En av raketerna studsade fel och slog upp och ner i ett träd på gården framför villan. Det var aldrig någon fara men det såg ganska läskigt ut och det höll på relativt länge.
Barnen blev rädda och ville gå in vilket jag mycket väl förstår.
Tänk då hur det är all leva med barn i ett krigsområde, den hjälplöshet och förtvivlan man som förälder måste känna kan jag aldrig sätta ord på...eller förstå ..men jag kan föreställa mig.


Sjukhus och ambulanser är bombade och svenska Röda Korset försöker få fram tio nya ambulanser så skadade iallafall ska kunna få någon slags vård.

Gå in till Röda Korset och läs mer eller skänk ett bidrag till 10 ambulanser direkt HÄR.
Jag har gjort det och jag tycker absolut du också ska hjälpa till!

Detta kan inte vänta!

Skriv gärna ett inlägg på din blogg om detta du också då det verkligen är akut att vi alla hjälps åt!
Det är åter dax att plocka fram "Ingen kan göra allt,men alla kan göra något"...

11 kommentarer
Emma

så sant! Bra att du tar upp det. Nä, det är en evig konflikt israel-palestina som nu tyvärr tokblomstrar men som har skett & sker hela tiden & givetvis hamnar barn emellan. Helt oskyldiga.

mini

så himla fint att du tar upp det här, fler borde göra det. jag skänker pengar men det behövs så mycket mer! jag mår så dåligt när jag dagligen läser om detta och i mitt mammahjärta värker det något så enormt när man ser de barn som far illa...nej dags att alla klickar in på röda korsets hemsida och ser vad som behövs! mini

Rebecka

åh vad hemskt :( visste inte att det var så här allvarligt :( ska absolut försöka bidra!

Ellinor

Jag läser alla dessa inlägg av fantastiska människor som faktiskt har förmågan att sätta ord på det fruktansvärda som händer nere i Gaza. Jag skulle verkligen vilja skriva någonting liknande själv. Jag har varit påväg men jag klarar inte av att göra orden rättvisa. Men ska göra ett nytt försök under morgondagen då jag är ledig.

Tycker i alla fall att det är toppen att folk, likt du, reagerar och tar upp sådant här som vi annars gärna blundar för.

Kram

M08

Åh jag vet, det är så hemskt :/



därför vi valde UNICEF som vårt projektarbete :)

HannahSthlm

M08: Vad bra:)!

Emma

Det är så hemskt att barn och vuxna ska utsättas för krig och bombas med raketer, tänk om vi kunde vara snälla med varandra..

Miss Agda

Tack för att du skrev detta inlägg och uppmanade andra göra det också! Visst är det helt ofattbart att detta händer på vår lilla jord 2009. Men det enda vi kan göra just nu är att skriva om det och få så många som möjligt att skänka en slant. Kram.

Solli

Det värmer verkligen i hjärtat att se att även du tar upp detta i din blogg! Jätteviktigt att fler blir uppmärksammade på det fruktansvärda som sker i en annan del av världen.



ang. kommentarer..fick lite märkliga kommentarer på mitt inlägg..anonyma, givetvis, men ,men...de positiva kommentarerna är de jag tar till mig :o)



Tycker det låter så spännande att ni ska till Thailand snart :o) Hoppas man kan "följa" med på resan via bloggen :o)



STOR KRAM!

Veronica

Det är otroligt bra att du tar upp det här, jag har bidragit och hoppas att många fler gör det.

Kram

North Face Denali Jacket

Welcome to our North Face Jackets Sale online shop! North Face Down Jackets, with a history for many years, always be highly spoken of by people all over the world. The North Face Jackets were known for its premium warmth and stylish look, never out of fashion. It will keep you warm in the coldest days.

Here we are honestly provide you the best North Face Denali Jacket, North Face Denali Fleece Jacket, North Face Hoodie Jacket, North Face Pitaya Jacekts, North Face Realization Jackets. Besides, you can not only find North Face Jackets for adults, but also Kids North Face Jackets in our North Face Jacekts Online sale. Also you can find many other series of North Face Jackets in our North Face Jackets Sale online store. Just find what you like here. All North Face Down Jackets for you are in top quality and large discount, don’t worry about the quality and price, enjoy Cheap North Face Jackets.

North Face Jackets Sale, your reliable online shop.

North Face Jackets have become the first line of the brand North Face Coats, and their success is not measured in North Face UK action.North Face Outlet has had a long investigation and analysis, continuous The North Face Jackets improvement and enrichment has North Face Sale a huge trend The North Face Jacket to be listed as world-class jacket.The top quality and reasonable price of Mens North Face and Womens North Face are critical success factors. There's no doubt about North Face Hoodie,North Face Nuptse is a perfect outerwear.If you are wondering what to wear with a North Face Coat, look no further, because in The North Face Outlet, you'll find all kinds of Cheap North Face Jackets,North Face Parka, North Face Down,North Face Vest and so on, all of North Face Jackets On Sale, you can carry almost North Face Clothing in your closet. The North Face Fleece, one of the best selling North Face Jacket from North Face UK Outlet. Beware of this area of the cold weather, our North Face UK Sale also offer you the good design of North Face Down Jackets and North Face Fleece Jackets which is very warm.

As stars favor, recently it also proceed onto the screen. Exposures in much magazines, North Face Jackets For Men, North Face Jackets For Women such as stylish North Face Nuptse Jacket, comfortable North Face Fleece Jackets, warmest North Face Winter Jackets, North Face Down Jackets, North Face Metropolis Parka, distribute all much more compared to world. Now North Face Outlet Online offer a wide range of Cheap North Face and Discount North Face you may like, welcome to visit our North Face Store, Buy North Face Jacket here.