Mission Impossible? Skelett Droger och Ideal!

 

Kan inte låta bli att skriva några rader om Kvällsöppet med Lennart Ekdahl..
Det debatterades om sklettliknande modeller och om droger.
Sedan ska polisen och någon från KD sitta och berätta om hur dom tänker komma till rätta med problemen.
Ja..inte trådsmala modeller då..men med droger. Det kommer aldrig att ske!
Kan inte alla bara inse fakta att allt går hand i hand och om inte ideal och attityd förändras så kommer inget att bli till det bättre. Tvärtom!

Många sklettliknande modeller går just på droger för att kunna orka och inte gå upp i vikt .
Många tonåringar hamnar i ett livslångt lidande av ätstörningar  eller missbruk för att efterlikna sina ikoner .
Många toppmodeller som borde vara lyckliga kämpar med drogmissbruk och åker in och ut på rehab.
Kate Moss tjänar mer än någonsin efter sin "kokaini-skandal" för några år sedan....det gav hennes karriär "ett lyft"..vilka signaler sänder det ut till oss "vanliga dödliga"?
"Det glammiga livet" lär inte ändra på sig..det handlar om big business  ..så hur ska vi då förändra idealet?
Någon som har ett bra förslag? Ge mig det gärna! För jag sitter inte inne med det!

Livet är nog svårt som det är. Låt inte ideal som "inte finns "styra era liv!
Jag har själv varit där..ett vandrande skelett och så olycklig har jag nog aldrig varit i hela mitt liv!

Modellagenturer måste ta ansvar.Mer ansvar än idag.
Modeller ska faktiskt visa kläder som VI ska vilja köpa.. vi vill INTE konsumera skelett!
Vi vill INTE  få ångest för att kläderna inte passar på oss som är SMALA men inte underviktiga....
VARFÖR görs provkollektionerna i stl 32?
Hur många av ER som läser detta just nu använder stl 32?
Onekligen intressant att veta!

Over and Out...skulle sussat för länge sen..Xoxo
15 kommentarer
Sandie

Helt rätt!!! Vi måste ändra vårt tänkande och inte uppmärksamma det som är dåligt eftersom det lätt också görs till något förbjudet som man bara måste prova!!!

Ellinor

Otroligt bra skrivet! Vi lever i ett snedvridet samhälle. Vår syn på idealen är en ond spiral på väg nedåt. Droger och size 0 (läs ätstörning) glamouriseras. Ångest och vikthets går allt längre ner i åldrarna. Vilka signaler har egentligen samhället gett då en 8-åring står framför spegeln och nyper sig i magen samtidigt som hon klagar på att hon är tjock.

Det är så otroligt bra att personer med starkt inflytande tar upp detta och vågar stå för att det INTE är okej.

Åter igen- jätte bra skrivet!

Kram

Angel

jag har storlek 34 och wow en 32a skulle jag inte vilja komma i,trots attt jag har en ätstörning börjar jag se allt klarare

Emma

Haha, definitivt inte en storlek 32 & man påverkas, helt klart. Det är lögn att säga annat. Jag tänker att jag är en stark & självständig kvinna - ändå nyper jag mig på höften och drar in magen när jag speglar mig.

Dress Like a Princess

Du kommer ha det så fantastiskt i Thailand gumman :)

Augustikid

NamnSmycken - www.augustikid.se



(Alla hjärtans dags tips?)

delinda

bra skrivet gumman!kramar

E.

Jag såg programmet jag med.

Missade dock slutet tyvärr, jag ahde velat se utgången.

Puss.

Karin

oh vad roligt, så du ska också dit?:) kram

Emma

Hemskt med sådana där modeller som är supersmala..

Dem ser ju inte ens snygga ut..

Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in på min fotoblogg, pågår just nu en tävling.

Följ gärna min blogg med bloglovin och tipsa gärna andra också.

ulle

Väldigt bra skrivet! Önskar fler kunde tänka så. Fattar inte heller varför det heter plus modeller, då dom ju verkligen ser helt normala ut, fram för mera såna vanliga modeller!

Jenny

Bra och intressant skrivet Hannah! Håller med dig

om att det är just attityden som behöver förändras; att behandla "sjukdomen" istället för "symptomen". Jag har strl 34/36, men har haft 32 då jag tidigare hade ätstörningar. Än har inte de tankarna gett med dig helt (snart går vi in på 10 år tillsammans), annars skulle jag kanske vara en 36/38, vem vet?... /Jenny

Irina

Bra skrivet, men jag tror att de är vi själva som måste ta det största ansvaret över våra liv och vår kroppar. Så länge man väntar på att någon annan gör det ger man ju bort sin makt, och det är ingen bra idé. :-)

Ninni

För mig är strl 38 idealet. Har ingen ambition att bli smalare. Just nu är jag dock lite för stor för att gilla min kropp helt och hållet. Medium är bra nog för mig och det är medium jag strävar efter.