Lite hjälp...någon som VET kanske?



Alla har vi olika stressmoment,det har vi slagit fast,en gång för alla.
So far so good....

En lite barnrelaterad stresssituation som uppstår är ju dock alla dessa "speciella dagar".
Kanelbullensdag,Våffeldagen och Fettisdagen.
Finns det många utan barn som typ går över lik för att inte missa dessa dagar?
Det har jag svårt att tänka mig.
Det finns säkert någon....Det är bara det att jag skulle inte bry mig så nämnvärt om dessa "speciella dagar "om jag inte hade barn.
Jag skulle iallafall inte känna mig sjukt stressad om jag missade dem, det kan jag skriva under på;)!

Så nu undrar jag om någon vänlig själ vill hjälpa mig reda ut några frågetecken?
Vore jättesnällt så jag inte blir attackerad med lasersvärd av min sexåring i efterhand.
IDAG är det FETTISDAGEN..det vet jag om...helt tappad bakom en vagn är jag inte.

Men NÄR är VÅFFELDAGEN? Är det den 25? Imorgon? Eller är det i Mars?
När man googlar får man fram lite olika bud.
Elliott säger att våffeldagen,ja den var i MÅNDAGS för det sa dom på Bollibompa.. 
NÄR ÄR EGENTLIGEN VÅFFELDAGEN?
Har jag missat den?
Någon som vet säkert?
Säg att den är i Mars...? :)
12 kommentarer
Ann

Våffeldagen är den 25 mars, min son fyller år då och han låter oss inte glömma att det är våfflor som ska ätas den dan!

Ellinor

Jag skulle inte gå över lik för dessa dagar men tycker att de är roliga att uppmärksamma iaf :)

Våffeldagen är den 25:e mars så ni får väl hitta något liknande i Thailand ;)

Kram på dig

HannahSthlm

Tack tjejer! Toppen att vi nu fått klarhet över denna viktiga dag! 25 Mars..ska jag aldrig glömma!;)

Ellinor

SV: Det är klart att det är lite extra viktiga datum när man har barn. Ni får som sagt se till att göra er egna version några dagar innan eller fira med pannkakor eller liknande i Thailand. Har ingen aning om hur deras utbud ser ut. Huvudsaken är väl precis som du säger att dagen inte glömts bort.

Hoppas nu att du får en fortsatt fin dag i det soliga vädret.

Kram

Kajsa

Våffeldagen ÄR viktig. Glöm inte hjortronsylten... och vaniljglassen... Mmmmmmmm!!

Petra

Älskar fettisdagen! Men jag har tjuvstartat för läääänge sedan =)

Johanna

våffeldagen är i Mars ja så du har inte missat den

mia dh

Jag försökte införskaffa minisemlor denna dag men bageriet i krokarna meddelade att de bara har dem på fredagar så de verkar inte bry sig mycket om denna dag heller.

ha det gott:)

Dress Like a Princess

Jag är inte mkt fördom här dagarna, särskilt inte denna, jag gillar inte semlor :P

Anna-Lena

Våffeldagen är i mars såvitt jag vet.

mrsmodesty



Inte kan det vara våffeldagen så nära semmeldagen tycker jag! Men vad sugen jag blev på våfflor nu :-)

Sandra

När man gick i skolan kändes det sm att det var lite extra kul med att få semlor i skolmatsalen, men nu glömmer man dessa dagar vissa år...men klart att det är gott med semlor :)