Hur mycket snö har du?



Nu är det ju några dagar sedan dessa bilder togs men min trogne läsare Niklas tyckte att vi hade lite snö i Sthlm och skickade några snöbilder från Borlänge på mejlen.

Som ni vet så gillar jag ju inte snö men jag måste erkänna att "Borlängebilden" är otroligt vacker.
Det är ju fint med snö,bara jag slipper vara ute i minusgrader..det är där kruxet ligger,jag fryser ju nästan ihjäl!

Nu får jag stå ut med Svenskt Mars-väder ca 1 vecka och när jag är tillbaka från Thailand  i April.....
....då har vi vår här hemma,ellerhur!? ♥

Hur mycket snö har du hos dig?
Som Sthlmbilden eller Borlängebilden..lr kanske något mellanting?
10 kommentarer
mr Kritisk

Snö mängden här är mer än borlängebilden. Stockholmsbilden kan knappast kallas snö...

jessica

hmm..som borlänge :)

Elina

Här uppe i Kalix har vi då dubbelt så mycket snö som i borlänge ;P

Anonym

Här var underbart vitt tills idag. Då har det regnat bort, supertråkigt för jag älskar snö.

Ellinor

Rikligt med snö är fantastiskt vackert så länge man ser det från rätt sida fönstret (insidan).

Här har det under dagen ömsom snöat, ömsom regnat. Nu ligger det endast kvar en härlig isgata :P

Mrsmodesty



Har en kanske 5 meter hög med snö utanför köksfönstret (pga frenetiskt skottande stön)...men snödjupet i trädgården är kanske 1.5 meter. Idag var det ovanligt varmt ute, bara -16 grader! Förra veckan var det oftast -25-28 grader, vart tog den globala uppvärmningen vägen??? Här smälter då ingen snö!!!



Men visst är det vackert med alla dessa gräddvita vidder! Snart sportlov, sol och slalomåk!

delinda

alldeles för mkt snö här haha, blir sjuk till & från =) åh tänk att du snart åker!fick du eventmejlet?

Emma says style, love & rock and roll.

Jag tror att jag har som borlängebilden och dubbelt upp ungefär. Kanske tredubbelt upp. Det är ju ändå västerbotten vi pratar om här ;)

Frida

Ingen snö alls på bästkusten! :-)

Amanda

haha, ja här i borlänge är det väldigt mkt just nu och ännu mera utanför där jag bor, urs.. skulle hellre att det var som i sthlm här, skönt :) och det bara yr snö från himlen ute nu :O