A Heart To Lucie Silvas & Co...

Det var en gång en pojke som hette Victor som ramlade i Nybroviken ,för några år sedan.
Det var i alla fall den informationen som rapporterades i media.
Han var inte 18 år men hade ändå kommit in på någon bar som hade serverat honom alkohol.Skumt!
Victors föräldrar och vänner letade i flera dygn.  Slutligen kom det fram att han varit så "borta" att han drunknat.
Ingen vuxen som mött den påverkade tonåringen hade tagit ansvar.
Inte ens när han låg bakom en korvkiosk och kräktes mitt i kalla Oktobernatten.
Han hade slutligen helt enkelt tippat i Nybroviken av någon anledning.
Jag känner inte någon av Victors vänner eller anhöriga personligen så om jag har fel får någon gärna rätta mig.
Under denna period ,när denna onödiga tragedi utspelades och tiden efter, lyssnade jag mycket på Lucie Silvas .
Varje gång dessa låtar under kom upp i CD-spelaren (man använde inte I-Pod då'rå)kunde jag inte låta bli att sända en tanke till Victor ,hans familj och ett liv som hade kunnat räddas men som ingen brydde sig om...

Inte kan man väl förvänta sig att en förälder ska bevaka sitt barn dygnet runt..år ut...år in...varje timme...det ÄR NOT reality!
Även OM DU som förälder eller syskon eller farfar VILL så kommer barnet i fråga förmodligen att hata dig tillslut. Och ÄNDÅ göra sig illa. På något sätt.
Är DET en REALISTISK plan? Finns det inte EN annan utväg 2009?
Även om DU som ett SISTA desperat alternativ verkligen ÄR redo att sälja allt du äger och panta burkar resten av ditt liv FÖR att vara oavlönad livvakt.
Tacka nej till anställningar för att ingen KAN ha dig anställd när du är upptagen med livsviktiga andra saker 24/7.
KANSKE kan du inte ens längre STÅ PÅ DINA BEN och äger inget av VÄRDE att sälja? OTUR FÖR DIG och DIN FAMILJ
Är DET verkligen hållbart i längden? Var det MENINGEN att 2000-talet skulle BLI SÅHÄR?
VEM sjutton vill ha mamma och pappa med sig som livvakter DYGNET RUNT när man är tonåring?
När jag som 17-åring åkte till Roskilde och Amsterdam? Tänk om mamma hade suttit i tältet och väntat då när jag ramlade in?
Jag hade typ..blivit...blivit galen! X*¤"@XX Curligförälder? U BET!

KANSKE kan man göra en undersökning och se hur många tonåringar som VILL det? 
Ha med mamma i tältet? Ha med farfar på MSN och pappa på nyårsfesten?
KANSKE vill tonåringar sköta sig själva...men ...DET kanske inte är realistiskt alla gånger.
KANSKE vill tonåringar innan alterntivet övervakas av familj dygnet runt ha ANDRA PÅLITLIGA VUXNA i sin omgivning?!
Vuxna som är anställda för att se till deras säkerhet på ett bra sätt?
För inte drömmer man väl som barn om att dumpas i skogen eller få en gren genom kroppen?

OBS! Med "bra sätt" menar jag inte att polisen ska sitta på MSN!!
ALLA HAR RÄTT TILL EN GOD DOS PRIVATLIV OCKSÅ!!
Men BRA POLISER får gärna se till att våra tonåringar INTE SKADAS I ONÖDAN!
Inte skadas MER. Att de växer upp och har förtroende för samhället!
MODEVÄRLDEN får gärna OCKSÅ speeda?! upp sitt tempo för just nu är ...Den..Det..Han..Hon..Typ...Crap.. Cirkus..!

TIPS OF TODAY!♣
LÄS DET HÄR OM BARN och FÖRSÄKRING!
Men...såklart..VAD VET JAG...Jag är ju bara en liten tjej..Typ...
Eller..Typ..Stor...Men...Liten...Crap...Nåja...Tjej....I Am!

 

Till Victor och ANDRA UNDERBARA BARN som  tyvärr inte fick bli vuxna.
Se U On The Other Side♥

XoXo




Sad Sad Sad ♥

4 kommentarer
luckeboi

Bästa resemålet? :)

fia

Det är så himmla viktigt att våga vara vuxen . och visa att man menar allvar med ett nej !Men att diskutera med ungdommar är nog bra , Sen är det ju aå att ingen kan göra nåt ensam men alla kan ju göra något , Så hemskt att läsa om denna stackars pojke och andra tragiska öden .

kram .

giulia

God JUL fran spanien !!!

Ellinor

En av mina största rädslor inför att bli förälder är denna ständiga oro som jag inbillar mig att jag kommer att lida av. Kan man någonsin känna sig helt lugn förutom när ens barn ligger i ens famn och andas helt regelbundet. Kan oron ens då skingras helt, eller låter man ändå tankarna vandra iväg på vad som skulle kunna hända?



Vi kan aldrig skydda våra barn 24/7 och jag tror faktiskt inte att något barn skulle må bra av det heller. Precis så som ordspråket lyder, lär vi oss av våra misstag. Dilemmat är dock att vissa misstag aldrig går att rätta till.



Stor kram