A Busy Monday.....Gotland Sun Josefina Dinner Tatto

Busy Day.....

Började måndagen den 3 Augusti med att packa klart klimparnas resväskor och pussa på mina GOTLANDS-resenärer.
RIKTIGT tråkigt att jag inte kunde följa med men mormor får vara "substitut-mamma" några dagar.
Jag TROR hon fixar det med bravur!

Själv ska jag fortsätta flyttbestyren....never endig story....




William Wearing: Lacoste Piké Jeans Acne Keps Burberry
 Elliott Wearing: Tee Diesel Shorts H&M


Eftermiddagen innebar möte INNE för stackars ? mig med solen stekandes in genom fönstret.
Är det kanske den omtalande medelhavsvärmen som nu äntligen nått oss här i norr...cirka två månader försent!?

Efter något som FAKTISKT bara var en timme men kändes som en livstid kom jag ÄNTLIGEN UT i SOLEN!



Tog en powerwalk på Djurgården och träffade sedan upp underbart söta och trevliga Karin för ett glas vitt på Josefina.
Djurgårdens i säklass mest coosey uteservering?




Sedan blev det att snabbt ta sig tillbaka till Söder och Skanstull för middag hos Li.
Kom enbart 10 minuter för sent....bra för att vara mig!;)
Passerade eaststreet på vägen och kunde inte låta bli att le lite för mig själv åt gamla galenskaper.
När jag piercade naveln där på eaststreet för 100 ? år sedan så ville jag samtidigt göra en tatuering på magen föreställande bokmärksänglar.
Tatookillen tyckte det var en dum idé att ha den mitt på magen ifall jag skulle bli gravid någongång....för då skulle den förmodligen spricka.
Och gravid blev jag ju och otroligt glad är jag idag att jag inte har bokmärksänglar på magen!



NU sitter jag här och dricker chailatte och letar förbrilt efter mitt nässpray.
Känner att en förkylning är på g men jag ska mota bort den...så det så!


Hur har DIN måndag spenderats?
OCH... skulle DU kunna tänka dig en tatuering? Vilket motiv?
Spännande att höra !♥

21 kommentarer
Irina

Ha ha, bokmärksänglar! Var får du såna där kul idéer ifrån? Och vilken tur att den där killen inte "bara gjorde sitt jobb" utan faktiskt tänkte på din framtid. Det är så man skaffar sig god karma. ;-)

Käthes mode & skönhet hos Amelia

Vilken trevlig dag! :) Vi har firat min mamma idag.

Sofia [gaspedal.blogg.se]

vilka fina bilder!

jen

Jag hoppas att det blir lite mera värme nu.

Jätte fina bilder.

Kram

Åsa

Nä, fy vilken tur du inte gjorde den på magen!!

Jag har en liten haj nere på vristen en fjäril med leopardmönster (Svår att beskriva) på skuldran och det kinesiska tecknet för kärlek på insidan av handleden.



Ha en fin tisdag!

Mia

Fina bilder :) Ha en toppendag!

Nina

tack så jätte mkt. allt bra annars med dig?

Kelly

Söta ni är! Haha, ja rosa och rosa strass på kontoret glammar ju upp vardagen lite granna ;-) kramar!

Julia

sv: tack så mycket :) vill du ha din design fixad kan jag göra det mot en länk:)

Amanda

gud vad långt hår du har fått! tjuusit :)

Ellinor

East street är nog den enda stället jag skulle våga tatuera mig på. Men nu vill jag ju inte tatuera mig. Men om det någon gång skulle falla mig in. De är bra:)

Karin O

tack för igår:) Himla mysig eftermiddags/kvälls-stund:) Lovely Mina bilder kommer sen när jag lagt in dem hehe fullt upp med solen nu;)

Lycka till med packningen!!

KRAM!!

Camilla

Nu sitter jag tyvärr still i en stol, ännu mera ont för mig rygg! Inte bra att vakna 2:a semesterdagen med ryggskott :( Men men lite värktabletter och det ska väl gå över också, snäppet mer än Panodil fick det dock bli, de hjälpte föga...

Annars har vi varit och kollat på bil, jag bestämde att en Saab 9-3 kombi är så pass mycket snyggare än 9-5 så jag skiter i att 9-5 är bra mycket mer bekväm att köra. (Fördelen det där med att ofta åka hyr/leasing bilar i jobbet, får pröva de flesta). Det får bli en 9-3 helt enkelt, som så klart inte fanns några i vår prisklass inne, lågkonjunktur verkar betyda brist på begangnade bilar eftersom ingen vill köpa ny, de brukar ha ca 120 bilar inne på Biva, idag fanns det 25 st!

Sen har ett par skor inhandlats och lite Thaimat finns i magen

Senare blir det en promenad och lite glass med en vän

Kram

Mari

Tack=) Det är ju alltid skönt att höra att andra tycker man gör rätt.. Man tvivlar inte riktigt lika mycket på sitt beslut:)

Det ska jag absolut göra, det lät jättetrevligt=)

Kram

Jessica

Ja skulle nog kunna tänka mig en tatuering men har ingen aning om vilket motiv jag skulle vilja ha i så fall =P Har du någon tatuering eller skulle du kunna tänka dig att göra en? =)



Sv: Tack så mycket! Kul att få vara med och tävla! Håller tummarna! ;)

Glamourmaman

Åh, låter som om du haft en riktigt trevlig dag! Blev själv sugen på att åka in till stan med några tjejkompisar och dricka lite gott...



Kramar Josefine

Nina - Glamourmamman

Hihi, ja man hade ju en del knepiga idéer när man var ung och dum ;-) Jag har faktiskt redan en tatuering, dock ingen bokmärkesängel :-) Nej, jag har en kinesisk symbol i svanken, som minne av min lillebror.

Marika

Jodå jag kommer nog lite sent hit nu, för de är redan Onsdag:) Men min måndag var bara bra, var på jobbet hela eftermiddagen.. Så där spenderades min dag med gamlingarna:)

Och jag har två stycken tatueringar! En på ryggen motivet är en fjäril som ja kommer att bygga ut till större med en kringlande blomma i framtiden. Och självklart en blomma på underarmen :)



Ha en fortsatt bra onsdag!

WT

haha palla att jag är med på bilder.. nu igen!

vi har de nice, eller " soft " som brorsan säger här på gotland, vi har checkat riddarspel idag de tyckte elliott va kul.. + jag :), kram!

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

WT: Miss u soo much! Puss o Kram!.

Nina

Åh älskar Josefinas =)