Vårbubbelafton och allergi...



Inte likt mig att inte uppdatera bloggen på hela dagen igår va? Nej,men det har sina anledningar!
Vaknade med nysningar och värk i ögonen.
Elliott skulle på kalas på dagen  och på kvällen hade jag bjudit in Lotta på lite vårbubbel.
Tog några alvedon och började fixa alla bestyr för dagen och kvällen.
Ögonen blev dock värre och värre..och värre.

Lotta hade som tur var alla slags pollenallergi boost hemma som man kan ha och tog med sig en apotekspåse till mig med Cetirizin tabletter,Lecrolyn ögondroppar och Livostin nästspray.
Så här satt jag på kvällen och växlade champagne,jordgubbar och allergimedicin.

Vi hade så himla trevligt men båda mina ögon svullnade upp och vid midnatt när Lotta gick kunde jag knappt se.
Skulle kolla busstider till henne på datorn men jag kunde inte se på skärmen.....riktigt läskigt!

Idag mår jag bättre men ska nog hålla mig inne.
Har inte varit såhär pollenallergsk innan så jag är riktigt förvånad.

Mitt högra öga är smalt är som en dragkedja och rinner och svider som.....f*n.

Elliott ville såklart också ha bubbel med jordgubbar igår.
Hur han än tjatade så fick han dock inget Orreforsglas men han blev nöjd tillslut ändå med en blandning av cola,smultronsoda och sprite i ett annat glas..med jordgubbe på kanten..såklart;)!



Han var jättesöt när han skulle på kalaset på dagen. kanske slänger in några bilder senare så får ni se.

Är det någon av er som är pollenallergisk?
Som liksom blivit det huxflux på senare år fast man inte varit det innan?
Vilken medicin funkar bäst på er isådanafall?

Så som jag mår idag och ser ut så kan jag inte gå utanför dörren,
men blogga ska jag väl kunna göra idag iallafall för nu ser jag iallafall.....lite igen!:)

Vad har ni pysslat med i helgen? Druckit vårbubbel i solen?
Hoppas ni haft en underbar weekend hur som haver!♥
21 kommentarer
Malin

Har en sån fruktansvärk pollenallergi, och i år är det hemskt =( Har du klåda så är Zyrlex suveräna, sätter det sig däremot på andningen så är Aerius ett tips (Tips från experten;)



Kram

Emma says style, love & rock and roll.

ÅHNEJ nu börjar det snart för mig också... Fast våren har ju inte riktigt kommit till oss!

Anonym

Stackars dig, vet hur det känns. Jag använder tabletterna Kestine och nässprayet Nasonex, tycker det funkar bra. Tyvärr kan man bli allergisk även när man är äldre, när jag var liten hade jag bara pollenallergi men nu på äldre dagar har det utvecklats till både katt, hund och mögelallergi också. Inte kul alls. Ett tips är att prata med personalen på Apoteket så hjälper de dig. Lycka till och hoppas du blir bättre snart.

Madde

Jag skickar kommentaren igen då mitt namn försvann så du vet vem du fått tipset av.



Stackars dig, vet hur det känns. Jag använder tabletterna Kestine och nässprayet Nasonex, tycker det funkar bra. Tyvärr kan man bli allergisk även när man är äldre, när jag var liten hade jag bara pollenallergi men nu på äldre dagar har det utvecklats till både katt, hund och mögelallergi också. Inte kul alls. Ett tips är att prata med personalen på Apoteket så hjälper de dig. Lycka till och hoppas du blir bättre snart.

Jennie

Så gott o trevligt det där såg ut :D

delinda

stackare! usch fick också en sådan attack för ngr år sedan och har inte haft det innan. tror jag tog samma medicin som dig. men jag blir sååå trött av medicinerna. kramar

Alshammar - Style As Lifestyle

snyggt bubbel!

Frida

Jag är också pollenallergisk, inte kul! Mysigt med bubbelafton! :-)

Anonym

ja fast den har funkat och jag har bloggat i nästan en vecka nu:) var under förra lördag-söndag den låg nere. Hoppas du haft en fin helg:) kram

Linda

Jag är pollenallergisk och börjar känna av det nu. Det ska ju vara ett riktigt allergiår i år, så det är bäst att bunkra upp allergitabletter;)

Niklas Eriksson

Jo jag är också allergisk, och som sagt ögonen är hopplösa just nu. Så det är svarta solglasögon som gäller vid vistelse utomhus.

Hoppas din allergi blir bättre, min har varit ok idag.

Hur går det med nya lägenheten?

/Mvh Niklas

Irina

Gud vad jag är glad att jag inte lidere av allergi. Känner inget alls så här på våren, men en gång när jag var i skogen, för flera somrar sen, började jag nysa utan att kunna sluta. Höll på hur länge som helst och DET var faktiskt hemskt. Har stort medlidande med såna som håller på så där jämnt.



Helgen har varit jättelugn - den blir vad man gör den till tydligen. Sitter och jobbar nu, men det känns så kul att jag inte bryr mig.



Ha en trevlig söndagskväll, Hannah! :-)

Mia

Usch då, hoppas det inte var något återkommande! Jag hade liknande en gång, men det har som tur var inte hänt igen :) Ha en mysig kväll!

Ellinor

Jag har varit pollenallergisk allt sedan 6-års åldern, vissa år värre än andra. Värst var det i början. Nu för tiden är det lite olika från år till år. Ibland känner jag av det jätte mycket och ibland inte alls. När det är som värst brukar jag äta zyrlex i kombination med livostin ögondroppar. Men du borde kanske rådfråga en läkare som kan säga vad som är bäst för just dig.

Annars har helgen bara varit bra. Har haft min syster här på besök så det har varit riktigt mysigt.

Kram på dig och krya på dig!

Kajsa

Tack! Nu funkar det inte att lägga in bilder bara... grr...

Jag får pollenallergi typ vartannat år, skumt!

Ska du kolla in Golddiggers nya kollektion på tisdag?

Anna-Lena

Jobbigt med sådan kraftig reaktion. Jag är glad att jag har sluppit allt vad allergier heter. Vilket vårbubbel:) Själv så har jag tillbringat mkt tid i solen och börjat få färg i ansiktet.

Lotta

Krya på dig! pollen allergier är aldrig kul och så svårt att förhindra utan att äta en massa medicin och man kan ju inte sitta inne hela våren heller.

Hanne

Mmmm det så godt ut med bubbel i glassene:) Jeg har vært masse ute i solen i helgen, drukket vin, og bare slappet av. Herlig:)

Ellinor

Åh så gott!

HannahSthlm

Tack sötisar för alla tips och tröstande ord!:)!

Jag har bunkrat upp nu med diverse Cetirizin Sandox,Cetirin Actavis,Rhinocort Aqua och sedan allt jag fick av Lotta då också...och pencillin från doktorn och värktabletter och kortisonkräm för ögoninf..gosh..så jag hoppas jag är pigg soon again:)! Kramar till er alla!

Fotofix

Hoppas du har haft en härlig måndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.