Det har flyttat in ett sött litet monster hemma hos oss..

Gosh!

Vilken dag.
Skriver inte jag det ungefär varje dag  ?:)

Jag är heeelt slut efter en intensiv helg! Ont i halsen och huvudet.
,William är sjuk och Elliott har varit ett litet monster...

Han låg ner på glovet på Åhlens och sparkade och skrek för att han inte fick leksaker när jag faktiskt fick köpa schampoo.

Bra logik där på ett sätt från gosgubbens sida,vi försöker alltid vara rättvisa hemma,men...inte riktigt rätt logik..ändå....
i detta läge...kanske!

Jag var väldigt principfast ,enligt mig själv,som alltid brukar vara (nog) för snäll mot honom.

Han fick ingen leksak och vi kom tillslut hem  utan bråk och nu sover han så sött snäll som en ängel sedan en timme tillbaka.





Jag måste bli lite strängare mot honom,man kan inte bara förvänta sig leksaker så fort man går in i en butik.
Själv tycker jag det är rätt ocharmigt när andra har bortskämda barn och så märker jag att jag onekligen har ett själv.

Elliott är ju jättesöt och jättesnäll och duktig, världens finaste lilla unge,det är ju egentligen inte hans fel.
Det är ju faktiskt jag som vant honom vid att han alltid brukar få något. Jag har gjort fel utan att tänka på det.
Vissa dagar lyssnar han jättebra men idag var han trött han med.
Då blir det sådär..att saker som borde tagit en timme plötsligt tar tre timmar.
Jag var min egen nanny-akut idag.Lite stolt där:)!
Så fort vi kom hem glömde Elliott alla sina utbrott ,åt middag,borstade tänderna och var hur snäll som helst.

Det skär i mitt hjärta att säga NEJ (både till William och Elliott) .
Jag vill ju alltid se de där små ögonen tindra..men jisses..det funkar ju inte!
Det är bara att inse,man kan inte vara populär i alla lägen!
(Jag var inte Elliott's idol på Åhlens,om vi säger så...annars brukar han alltid vara som min siamesiska-tvilling,hålla handen etc. Nu gick han 20 meter framför mig och skrek!)

Man kan inte alltid få det man själv vill och man kan inte alltid få bestämma allt.
Så ser ju inte verkligheten ut! Det är ju den vi föräldrar måste förbereda dem för,de små liven.
Verkligheten! The real life!

I Fredags var han iallafall en otroligt duktig liten hjälte,verkligen variation på humöret om man uttrycker sig milt!
Elliott är lite som det Thailändskta vädret ungefär,ena sekunden underbar sol och nästa sekund heavy-rain...hmm;)!

Ni som har barn..spännande att höra....
Är ni curlingförälder eller är ni bra på att sätta hårda gränser för era barn?!


Update 00:10:
Skulle ju ladda in fler roliga party-pic's från Lördag.En del är verkligen fun ,lovar!♥
Men det får bli imorgon...gäääsp!

12 kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.

Jag har inga barn men jag är heöt övertygad om att du gjorde rätt! Även om det kändes jobbigt för stunden - för som du säger - bortskämda barn är det ocharmigaste!!

Ellinor

Det är kontrasterna i livet som får oss att uppskatta de positiva sakerna än mer ;)

Hoppas du får en härlig tisdag.

Kram

Ellinor

Jag är livrädd för att bli förälder just för att jag är en planerare, jag måste ha en vattentät barnuppfostningsplan, haha, vilket i praktiken ju inte fungerar!

Att ha det gott

Jag är rädd att jag är lite av båda

den sista vi har hemma nu som är en sladdis är ju lite bortskämd

sandra

Hm jag skulle oxå gärna vilja ge mina barn allt de vill ha men det funkar ju inte så. Det måste lära sig att man inte kan få allt.

Men går vi in i en butik så kan man inte alltid köpa nått. Men jag har nog gjort dom ganska bortskämda ändå. De har allt och ibland kan jag känna att nej dom ska inte få fler saker. Men det är kul att spendera pengar på sina barn. Mannen är nog värst han köper fyrhjulingar, gocart bilar och jag vet inte allt. Jag måste hejda honom ibland och säga stopp det räcker.

Det blir sura miner men det gäller att vara konsekvent och inte ge sig.

Jag kan vara jätte sträng oxå och sätta gränser. När man väl sätter en gräns så gäller det bara att hålla den och inte vika sig. Barn uppfostran är inte enkelt jag skulle ibland vilja ha en handbok i att vara en bra förälder.

Oj vad långt inlägg det blev.

Ha det bra !!

Sassy

Lite gränser är nog bra för alla barn:)



Och tack snälla för din finfina kommentar, du gjorde mig så glad!



kram

Irina

Tänk så här: om du ger efter för dina egna känslor så är det att göra honom en björntjänst. Du berövar ju honom känslan av att själv lära sig hur man förhandlar fram saker här i livet. För att slänga sig på golvet kommer inte att funka med någon annan än dig. :-)

Angelique

Inte alltid lätt att vara mamma förstår jag :)

Ninni

Min ena åttaåring var helt hysterisk häromdagen för att han var tvungen att läsa läxan istället för att spela Nintendo. Ja, välkommen till verkligheten lilla gubben! Sånt är livet!

ulle

Min dotter har tyvärr blivit alldeles för bortskämd med kläder och sånt och det straffar sig nu när hon är 18 och ska klara sig själv. Då är det inte lätt om man inte fått lära sig pengars värde i tid. Jag tar ansvaret för detta och det är inte roligt alltid att känna sig misslyckad som förälder. Har alltid haft så svårt för att säga tydligt nej, så jättebra att klarade det!!

mrsmodesty.blogg.se



Å, mina barn är ganska bortskämda :-/ Nu bor vi på landet så vi är inte så ofta och springer runt i affärer...men de förväntar sig klart en leksak när vi väl är där och jag köper 99% av alla gånger något och det blir ett jäkla liv när jag plötsligt slutar curla. På sommaren får de glass varje dag :-/ jag tycker det är så himla trevligt när de är glada över saker...man kan inte tro att jag är pedagog :-/

Anna

jag vill verkligen inte ge mina barn allt, jag tycker et är viktigt att dom får lära sig att pengar inte trillar ner från himlen, även om jag skulle ha råd att ge dom mycket mer än dom får. Man hjälper inte barnen med att ge dom allt, man gör dom bara till odrägliga skitungar. Det är kul när dom är små och vill ha en leksak för 15 kronor, men när dom är större och vill ah en tröja för 1000 kr. så är et bara löjligt tycker jag, fast alla är vi ju olika, så det är ju inte så att min åsikt är den rätta!