Pressfrukost/Modevisning Jewels Of India

Att gå på pressevent och modevisningar är bland det roligaste jag vet.
Jag älskar ju mode och jag älskar att fota.
Hur gärna jag än vill så hinner och kan jag inte gå på alla event jag blir inbjuden till.
Ibland är det verkligen urtrist,modevisningen Jewels Of India i Tisdags hade jag verkligen velat se!

Jag ska erkänna att det faktiskt skär ganska mycket i mitt hjärta att jag var tvungen att tacka nej till Jewel Of India 's pressfrukost och modevisning i Tisdags.
På riktigt,jag ville verkligen se kollektonen live,NU!
Eventet gick av stapeln på nyöppnade Story Hotel, Riddargatan.
(Östermalm,STHLM)



I slutet av Maj når den tredje Jewels Of India-kollektionen utvalda INDISKA-butiker.

I år,2009, sker samarbetet tillsammans med designern Manish Arora,Indiens mest internationellt kända mode-designer.
Han har nått långt utanför Indiens gränser med visningar i både Paris och London.

Någon som minns Kate Perry's underbara klänning hon bar på MTV Music Awards 2008?
Den var iallafall designad av just Manish Arora.




Både modevisningen på Story Hotel och nya Jewel Of India kollektionen beskrivs enligt följande:

"Ett regnbågsfyrverkeri på en nattsvart himmel"


Fyra plagg ingår i den nya Jewel Of India-kollektionen.
En scarf,två klänningar och ett par leggings/tights

 

Själv är jag störtförälskad i dessa  leggings/tights ur kollektionen som ni ser nedan.



I slutet av Maj hänger jag gladligen på låset för att få fatt i ett par hos Indiska.

Vill du spana in Manish Arora's websida gör du det här.


Jewels Of India 2009, en spännande kollektion att hålla koll på enligt mig!

Vad tycker du om kollektionen?♥

7 kommentarer
Ellinor

Roligt att fler kedjor har hakat på trenden med designsamarbeten. Ska bli spännande att se plaggen i butik.

Hoppas att du får en riktigt härlig valborg.

Kram

HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Ellinor:Absolut! Detta samarbete passar ju just Indiska helt perfekt,enligt mig:)!

Önskar dig också en fin Valborg!

Kram.

Sassy

Wow, det där var verkligen något för mig!

"Ett regnbågsfyrverkeri på en nattsvart himmel" - den meningen älskar jag!



Och vad kul att du kom att tänka på mig när du såg kläderna!



Ha en bra helg gumman!



kram

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

den är något dyr men läcker =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

är det överstruket så har funnits i den storleken har inte storleken skrivits ut alls så har den inte funnits.

Svarta o grå linnen var så slut hos leverantören tyvärr men jag hoppas få tag på fler.

kram!

mia

Trist att du missar sånt som du verkligen vill gå på, hoppas du piggar på dig snart och så passar jag på att svara en sväng här hos dig.



svar: Klart sonen ska gå på disco, jag menar så klart inte att man ska låsa in tonåringar tills de är myndiga men det är så många föräldrar som inte ens vet var sina barn befinner sig en kväll som denna och det tycker jag är tråkigt.



Hoppas du känner dig piggare till kvällen, stora kramar och jag önskar dig en fin kväll trots hosta och snuva.

Emma says style, love & rock and roll.

Kul! tightsen var riktigt läckra!!