Wednesday boost..och solfundering!

 

Igår var jag till doktorn och betalade 260 kr för att konstatera att jag inte ska äta pencillin.
Fick dock recept på rinexin,hostmedicin, värktabletter och lite annat och blev av med ca 400 kr till.
Det är inte direkt gratis att vara förkyld ..hmm.
Känner mig nästan som vanligt idag iallafall och boostar med Vitamin Defence och Vitamin Care.
Funderar (hör och häpna!) i veckan på att sola solarium som jag inte gjort på hundra år ungefär.
Jag är verkligen ingen som förespråkar solning , tvärt om,men jag känner mig som ett vandrande lik just nu.
Solning är egentligen den värsta skönhetsboven!
Men det vet ni ju redan såklart,ellerhur?
Om denna solning nu kommer inträffa så kommer den under alla omständigheter ske med en handduk över anisktet,skulle aldrig utsätta det för ultravioletta stålar.

Vad är din åsikt om solning och solarium?
Någon som använder vitamin-dryckerna ovan? Blir man piggare? :)
18 kommentarer
emelie

de där dryckerna ser så goda ut, är de det ? (:

HannahSthlm

emelie: Jodå..helt ok..pröva vet jag:)!

Jessica

Vad tycker du om den bilden då jag fotades förra hösten? :)

Jag tycker man ska hålla sig undan från solning, precis som med cigaretter, man vet att det framkallar cancer!

Petra

En kompis till mig som är hudläkare tycker det är helt OK att sola solarium någon gång i månaden (max 10 min/gång), det ska rent av vara bra.

Liene

Tack:)



Jga brukar aldrig sola mi i solarium, då får man ju dåligt hy. Men på sommaren i solen är det lite annorlunda.

hanna

fan va jobbigt

Dilek Isabelle

nej tablatter och medicin är tyvärr inte gratis!

kostar en hel del..om man inte tål ett skit som jag gör typ.. :/



HM solning. jag har varit solariumberoende..solade flera gng/vecka i ett par år. nu har jag varit fri i 1 år :) !!! mår as bra!! det var en väldigt svår process att gå igenom men men. tycker inte att du skall sola..eller man bör iaf inte glra det...körpå bus?1 men vi som bor i norden kan sola 1gng/mån då d e bra för vår skelett men jag skippar nog det med..men akta dig bara...har 2 bekanta som fått cancer och dem e BARA 20! år! så tänk efter...e d värt?

Dilek Isabelle

nej tablatter och medicin är tyvärr inte gratis!

kostar en hel del..om man inte tål ett skit som jag gör typ.. :/



HM solning. jag har varit solariumberoende..solade flera gng/vecka i ett par år. nu har jag varit fri i 1 år :) !!! mår as bra!! det var en väldigt svår process att gå igenom men men. tycker inte att du skall sola..eller man bör iaf inte glra det...körpå bus?1 men vi som bor i norden kan sola 1gng/mån då d e bra för vår skelett men jag skippar nog det med..men akta dig bara...har 2 bekanta som fått cancer och dem e BARA 20! år! så tänk efter...e d värt?

Dilek Isabelle

nej tablatter och medicin är tyvärr inte gratis!

kostar en hel del..om man inte tål ett skit som jag gör typ.. :/



HM solning. jag har varit solariumberoende..solade flera gng/vecka i ett par år. nu har jag varit fri i 1 år :) !!! mår as bra!! det var en väldigt svår process att gå igenom men men. tycker inte att du skall sola..eller man bör iaf inte glra det...körpå bus?1 men vi som bor i norden kan sola 1gng/mån då d e bra för vår skelett men jag skippar nog det med..men akta dig bara...har 2 bekanta som fått cancer och dem e BARA 20! år! så tänk efter...e d värt?

Dilek Isabelle

hahah 3 st likadana:P aja det bidrar jag med:D

Daniel

Krya på dej!

Idag är det sorgedag här i Finland. Flaggor på halv stång och en dyster atmosfär efter ännu en skolmassaker i landet Med detta meddelande hoppas jag alla tar del av sorgen och skänker en tanke till offren och anhöriga idag.

Hanne

Jeg prøver å sole meg så lite som mulig i solarium, men det hender innimellom... Spesielt om man skal til Syden, eller om man føler seg litt blek... Da er det herlig med litt solarium:)

Nina

Solar solarium några gånger per år (hösten å vintern) Fräscht med lite färg.



Krya på dej.

Camilla

Jag använder ju spf 30 under våren och sommaren så jag är inget fan av solning, men så har jag hudtyp 2 också vilket betyder alltid röd, aldrig brun och hög risk för hudcancer. Så jag har bestämt att jag är snygg blek :)

Sessan



Usch, vad tråkigt att vara förkyld! Jag är förkyld för andra gången på en månad, blää!! Jag har inte testat just de där dryckerna på apoteket med boostar med någonslags "fruktshots" ifrån Knorr, mest för att jag äter så dåligt då jag är sjuk :-( Jag tror det är jätteviktigt att ta hand om sig när man är sjuk! Hoppas drycker och mediciner funkar, det är ju irriterande att det inte finns någon dundermedicin man kan få av doktorn mot en vanlig förkylning!

Alexandra

Jag solar kanske 1-2 gånger om året och det tycker jag är okej. Men folk som solar varje vecka verkar inte veta hur mycket dom skadar sig själva!

Anonym

har smakat den där som är bra för håret.. man blir inte piggare direkt, men den är rätt god :)

Ellinor

De är goda de där! Krya på dig!