I badrumsskåpet...

 

Igår utmande Anna alla som ville att visa sina "lifesavers" i badrumsskåpet.
Eftersom jag får många frågor på mejlen vilka makeup-produkter jag använder/rek så tänkte jag att jag kunde göra två saker samtidigt....
Jag antar utmaningen samt visar produkter jag tycker om!
I mitt fall skulle jag kunna plocka hur mycket som helst ur mitt badrumsskåp men jag begränsade mig till vad som får plats i en väska,mina "lifesavers".

Håkansson ,Vitamin Spray Passionfruit.
Varje morgon efter dusch och innan creme och före makeup så använder jag facemist.
Håkansson har de bästa. Passionfruit gör huden matt men fräsch och makeupen sitter hela dagen.
En riktigt energi-boost för din hy!

Gatineau,Defi Lift 3D
Denna creme är ny i min samling. Har köpt den av min hudterapeut och märket säljs oftast på salonger.
Priset ligger på ca 800 kr men den är dryg, går in i huden på ett kick och är verkligen effektiv! Rek till alla som fyllt 25 och vill bevara huden ungdomlig och silkeslen!

Dior. Airflash, Foundation.
En av mina favoritfoundations. Spraya dock på handryggen och dutta sedan på i ansiktet istället för att spraya direkt i ansiktet. Nyansen 200 är perfekt nu på hösten!

Dior. Pro Cheeks,Cremerouge
Underbart cremerouge som smälter in otroligt fint i huden. För dig som vill se fräsch ut som en nyponros fast du inte känner dig så;)
 Nyansen 755 ,catwalk pink ,är rostrosa i färgen och superduper-fin nu i höst!

Helena Rubinstein, Lash Queen Feline Blacks (mascara)
Denna mascara rek. jag er läsare här om dagen men jag gör det igen. Klarar mig inte utan. Nyansen 002,black/brown är min favorit!

Too Faced,Eye Brown Pencil
Världens bästa ögonbrynspenna? Kanske?! Jag älskar den iallafall. Räcker i evigheter och har en bra borste i ena änden.Jag använder just nu nyansen "Brow-nie".

Vitry,Pincett
Prisvärd,bra och färgglad pincett som bla. säljs på Kicks. Klarar mig inte utan!

BaByliss, PRO The Straightener (plattång)
Min rosa,adrorable plattång av märket Babyliss.
En av mina bästa investeringar i år. Håret blir rakt på ultrakort tid och du kan enkelt ställa in tången på allt från 150-230 grader beroende på hur tjockt hår du har etc. Jag är verkligen imponerad av hur enkel och snabb denna plattång är att använda!

Jag utmanar:
Jag gör som Anna och utmanar vidare ALLA SOM VILL ANTA UTMANINGEN!
Vore jättekul att se vilka era favoriter i badrumsskåpet är.
Skriv gärna en kommentar här om du gör den så jag kan spana in dina "lifesavers"!

(Ikväll ska jag ta  tag i Sassy's utmaning,lovar;)
10 kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh vad roligt att du gjorde den oh här fick man ju verkligen tips!

tack! kram!

Pernilla

men kul o se ju! skulle vilja testa den där vitamin sprayen :)

Angelica

sv ja verkligen ! och jag måste verkligen shoppa nya badrumsmåsten ;D

Att ha det gott

TACK för tipsen

Frida & Fabulous

Åh, då ska jag göra utmaningen ikväll! :) Var kan jag köpa Håkanssons? Du har verkligen många bra tips! :)

Hanne

Bra tips, tror jeg må prøve Håkansson-sprayen, og Rubinstein-mascaraen:)

HannahSthlm

Frida: Hos bla http://www.blush.se och http://www.modemecka.se hittar du Håkansson Face Mist, de är verkligen urbra! Man kan tex. köpa den lilla miniförpackningen först och testa vilken av misterna man gillar bäst,men mina favoriter är Passionfruit,Rose och..Orange Blossom!:)

HannahSthlm

Frida: ooopss..Nu verkar inte sprayerna från Håkansson finnas på http://www.modemecka.se längre men på http://www.blush.se hittar du dem iaf:)! Värda var enda krona!

s h o p a h o l i c m a m m a n

Åhh så söt plattång=)

Louize

Hurdan är Dior's foundation, funkar den till fet hy ?

Kan ju passa på att tipsa om Dior's mascara Iconic som jag införskaffade härom veckan, bästa jag haft ! :)