Pälsmössa? Hiss eller Diss?


Bild 1: Förra hösten
Bild 2: Idag


Det är verkligen ett stort dilemma för mig med både min Peak-jacka och Canada Goose-jacka,jag gillar inte pälsen!
Eller..jag tycker ju den är ursöt..men jag gillar inte att det är riktig päls!
Nu tror jag varken jag kommer använda min Goose- eller Peak-jacka särskilt mycket denna vinter för jag är himla less på dem och sugen på "något nytt".Plockade fram dem imorse men hängde tillbaka dem lika snabbt!

Pälsmössa tycker jag dock är urfint och det skymtades många sådana på bla. NK's höstmodevisning.
Men en äkta pälsmössa vill jag inte ha. Gärna någon snygg i fejk-päls!

Vad säger du om äkta pälsmössa?
Hiss eller Diss?
39 kommentarer
GM

Godmorgon Hanna :=) Det är en väst men fake och inte äkta skinn :)



Ha det så bra :)

bella.l

aldrig i livet ..fick en pälsmössa i julklapp av min farmor´,jag kan inte ens se på den..urs

Stina

Jag har en vintagemössa som har varit min farmor, älskar den! Men jag skulle inte köpa nyproducerad päls. Vintage tycker jag däremot är helt okej. Fuskpäls brukar ju sällan vara snyggt.

AckaDacka.blogg.se

Jag tycker du ska satsa på en äkta pälsmöss! Ursnyggt!

Frida & Fabulous

Hiss hiss hiss! Du är toppenfin i din! :)

Lenita

Skulle aldrig sätta på mig en pälsmösas (för jag passar inte i det), men annars skulle jag aldrig aldrig sätta på mig en äkta :)

Sandra

Pälsmössa diss! Hehe, jag gillar inte äkta päls, men fake är bra ;P då vet man att man inte går omkring med ett djur på kroppen ;)

JOANNA

Diss för äkta! Men gillar fejk-päls!:)

Alexandra

Hiss säger jag.

Dock skulle jag aldrig köpa en ny äkta i butik utan endast secondhand.

Karin

hiss!

DRAMAQUiNN

diss! säger bara usch och fy för äkta päls :P vegetarian som man är ... men fake päls är snyggt!

Anonym

Få presentkort på Gina tricot, JC och H&M helt gratis :) http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=27



finns också forum osv. superbra sida helt enkelt



Just nu kan du dessutom tävla om ett presentkort på 1000kr i valfri butik! :D

Nathalie

nej äkta päls dissar jag.. fejkpäls gillar jag dock, och ofta ser de snygga ut!

Josse

Sv: Aa, visst ska man :)

erika

tävling i min blogg:-)

Emelie

svar: tack för din åsikt :)

Pernilla

jag tycker det är himla snyggt! vill själv ha en.

anna

jag passar inte i pälsmössa,men jag tror nog att det skulle klä dig fint!

Klara

jag säger diss för äkta hiss för fejk :) Oj, NK's höstmodevisning, vad kul det lät! OM man bara bodde i sthlm..! :)

Lisa

Vette fasen asså, så länge djuren slipper lida så är det väl helt okej.

Isabelle

diss till äkta :)

Hanna

HISS, sjukt snyggt :D

josse

hiss verkligen=)

LIFE BY Marielle

Ifall det är oäkta går det finfint!

Erika

nej fejk päls ska det vara!

sassy

Det är helt lugnt gumman! Ingen brådska alls, det är ju inte så att jag måste bli av med jackan så fort som möjligt, så fundera du i lugn och ro!



kram

delinda

diss för äkta ;)

hoppas du får en nice kväll!

Evelina

Diss för äkta tror jag :p

Rebecka

Jag skulle valt Rolls royce fold over clutch tror jag. Men den andra var fin med.

Pälsmössa, hiss :) Och vilket fint leende du har på bilden :) Fast jag dissar äkta päls.

clara ♥

Hihi aaa, tack :)

Katarina

Jag tycker det är okej med päls och bär päls själv. Men jag förstår de som inte tycker det är okej. Jag tycker du ska sälja dina jackor och köpa en du trivs med. Men tänkt då på att ta en dunfri, så är du helt "djurfri".

Mathilda

Om den är ärvd eller liknande, naturligtvis superokej, himlans snyggt, tycker jag. Men att handla en idag? Passé, second hand eller inte. I jacka känns det dock mer okej, även om det är lite tabu där med, haha! Men varmt är dte ju alltid, toppen!

Hanne

Ekte pels er alltid diss, men fake pels er definitivt hiss:)

Stilist

Jag försöker att vara hyffsat djurvänlig, jag är vegeterian men köper läderprodukter som jag vet kommer att användas mycket, ingen kan göra allt men alla kan göra något är filosofin, men just päls har jag svårt för, men jag antar att second hand är rätt okej även om jag själv inte vill bära det.

Erika

Fejkpäls funkar på mig, äkta päls undviker jag.

Dilek Isabelle

Jag älskar päls :) men du en fråga..var hittar jag pälsmössa? Även fusk går bra.. Kramis!

Gabrielle

Pälsmössan är absolut en HISS :D älskar min!

Varmt och skönt om öronen med, bra att det finns fejk för dem som vill ha :)



Ha en super fredag!

take care



ciaociao

Lisa

Jag gillar inte äkta päls efter att ha sett filmer om hur pälsen tas från djuren, det är bara en äcklig tanke som kommer upp i huvudet. men samtidigt accepterar jag människor som tycker att det är okej.



Men akn du inte ta bort pälsen från luvan då elelr sitter den fast?

Nikki

Jag hatar att människor använder päls. Hur ruttet är det inte? Barbariskt! När vi har kommit så långt i utvecklingen att vi faktiskt inte behöver använda pälskläder längre... Varför ska djur behöva lida när vi har andra sätt att hålla oss varma på, eller har annat att äta. Måste vi äta kött? Måste vi bära päls? NEJ! Varför gör vi det då?