My B& J favourite ...

 
...är Cheesecake Brownie,iallafall idag:)
Cookie Dough är inte så tokig den heller så förstår att flera gissade på den!

Jag har syndat ikväll och ätit värktbletter med acetylsalicylsyra(rätt kompicerat ord att stava till,försök själv;).
Det är ju väldigt lätt för doktorer att säga att man inte ska äta det för blödningsrisken,och ja,jag har still blåmärken,men om inget annat hjälper?
Dessa preparat är ju inte ens receptbilagda utan är i stort sett alla "vanliga painkillers"utom alvedon.
Jag tror nog inte det är någon större fara förutom att blåmärkena försvinner mindre snabbt,men det är ganska  illa det med för mig just nu.
Känns så otroligt pinsamt att gå omkring och se "helt vanlig ut "fast med blåmärken i ansiktet.
(Okey..ett gipsat ben är inget jag drömmer om,men ni förstår säkerligen lite hur jag menar.)
Först krukan och nu detta...har konstant levt med blåtiror i en månad nu.
Vad folk drar för slutsatser av det kan man ju relativt lätt klura ut....
Bara inte någon granne kontaktar Kvinnojouren lr dylikt ^^.

Haft en bra 1 Maj?
4 kommentarer
LindaMarie

har fortfarnde inte lyckats smaka på den glassen...någon särskild smak jag ska sattsa på när jag väl betsämmer mej föra att köpa?:)

Peggy

haha usch , jag gillar inte cheescake saken ;p

Linda

Hej,

Det finns ju fler icke receptbelagda alternativ. Du har ju alvedon, panodil etc. att välja bland, vilka har den verksamma substansen paracetamol. Eller så kan du äta ipren eller ibumetin, med den verksamma substansen ibuprofen. Hoppa i alla fall över magnecyl och liknande med acetylsalicylsyra. Små blodkärl som håller på att läka kan brista och blodet blir tunnare vilket gör att det har svårare att levra sig och det blidas särför lättare blåmärken. Efter en operation ska man absolut inte äta dessa preparat, läs bruksanvisningen. Lycka till med tillfrisknandet.

Markmia

Keep safe. Look out for one another.