Apple Macbook



Gaaa..När jag har haft tid att blogga så har mobilabredbandet vägrat.

Som tur är ha ja två mobila,Telia och 3. Smart ibland men nu vet ej riktigt vart 3 är..hmm.
Telia tycker jag faktiskt på det stora hela fungerar oftare och bättre. Kanse lite sämre täckning men inte mycket.
Ikväll hart Telia doch funkat dåligt..för första gångren.

Om du har mobilt bredband,vilket kör du med då?

 Vill såå gärna ha en Macbook. En svart. Frågan är då om man ska ha en "normal" lr en Macbook Air?!

(Jaa..jag vet att jag har rosa laptop och jag vill ha en till,bubblegumsrosa,men det verkar icke finnas Rosa Macbook's ;)

Någon som har några fina tips om Macbook's? Skulle göra mig överlycklig!
Fungerar Photoshop och andra bildreigeringar bättre  i Apples varianter än i en Pc?
(Eller är det sak samma?)

Vilken Macbook har du om du äger någon?

A lot  to answer..hmm....men jag hoppas någon vänlig själv vill ta sig en minut! Tack!
12 kommentarer
Dzejna

Okey men då vet du ju det nu iaf! =P

Fin blogg :)

hannahsthlm

Dzejna:Ja:) Tack tack!

Rebecka

Ja visst är den söt :)

Linda

Har en vanlig vit macbook, tycker photoshop fungerar mycket bättre än på pc (dock var min gamla pc inte så vidare bra). Använder cs3 versionen av ps. Jag föredrar vanliga macbook istället för air då jag använder den till mycket mer än att bara surfa och air saknar ju större hårddisk m.m.

Jämför absolut båda själv efter dina behov innan du bestämmer dig. Gå till närmsta apple affär eller kolla deras hemsida.

Jag tycker helt klart att mac är det bästa man kan ha, dock en liten varning - som inbiten pc användare så är det mycket troligt att du avskyr macen första veckan innan du kommit in i hur den fungerar, fast sen kan man inte annat än att älska den ;)

Och om du nu väljer att skaffa en och inte har haft en förut så är macworld forum (http://forum.macworld.se/) helt klart en räddare i nöden! :)

Lina

Vad jag har hört så är vanliga bättre än air pga att det finns fler ut/ingångar/kontakter på den än på air, air är väl bra för att den är så pass tunn som den är.

hannahsthlm

Rebecka: Absolut:)!



Linda och Lina: Tusen tusen tack för infon,verkligen:)!

Wysteriia

Jag kör inte mobilt bredband ^^ funkar nog knappt här i skogen ;)

hannahsthlm

Wysteriia: Neeej..risken finns nog för det..lite synd för er ju som bor utanför större tätorter på det sättet..och kanske skogen speciellt då ^^ Buuuut.. inom en snar framtid kanake det är bättre utbyggt för mobilt bredband på fler håll!? ;) En bra uppfinning är det ju onekligen!:)

Johanna

Jag har mobiltbredband från Tele2. Funkar helt okey. Men segt ibland.. Jag har en vit MacBook och jag gillar den mkt! Bättre än PC sen jag köpte denna.. Dock har jag inte photoshop, än. Men i det hela så gillar jag Mac mer och man "vänjer" sig snabbt.

Niklas Eriksson

Har ingen MAC. Men jag skulle nog köra på "vanliga" MAC book:en. Men båda är väldigt läckra. När det gäller mobilt bredband så skaffade jag ett till chefen på jobbet. Vi har ramavtal med Telia så det blev ett sådant. Han är kanon nöjd, funkar utmärkt.

När det gäller Photoshop så gäller det att ha bra fart i processorn samt MYCKET internminne för att det skall funka bra. Köp till en stor extern skärm om du skall jobba i Photoshop.



Lycka till!

/Mvh Niklas

Nina

Jag har en grå macbook! supernöjd med min + att den är snygg =)

Mikaillily

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.