Räddare i nöden...

Har suttit och nyst mig igenom Melodifestivalen och Komissarie Lynely.
Allergisk reaktion...dock inte på kvällens startfält lr så utan någon annan trigger ;)
Knaprar nu clarityn och känner mig bättre.
Kände redan på stan att det var på g och investerade i en  vattenfast mascara      .
Förra gången jag hade ett allergiskt breakdown var lite opasande på ett tåg.
 Jag nös i ca 2 timmar utan avbrott och hade ingen mascara kvar på ögonen när jag gick av..däremot överallt annars i aniktet. Inte direkt lysande..
Efter några lager med Lash Architecte Waterproof nu på eftermiddagenså satt ögonmaken på plats hela kvällen trots rinnande nos och ögon.

Bra investering för 149 kr.
L oreal Lasch Architecte Waterproof


I normala fall  gillar jag inte  vattenfast mascara men när man är allergisk eller när det blåser ute så ögonen rinner är det verkligen en  räddare i nöden  .
Man kan alltid måla med sin vanliga favoritmascara först och sedan lägga några betryggande lager med vattenfast över,då vet man att det håller för det mesta.

Vad tycker du om vattenfast mascara? Är det något du använder?
 Vilket märke isådanafall?
9 kommentarer
Hanna

Fy vad jobbigt med allergi, stackare!
Har faktiskt aldrig använt vattenfast mascara.
Kör på Diors Diorshow, superbra. Nu är jag dock fattig student och fick tips om en från Lumene. Var skeptisk men den var faktiskt superbra. Tror den finns som vattenfast också! :)
Godnatt, hoppas din lördag varit bra!

nattis

Jag gillar dem med vitt lager & sedan svart, får tjockare & störreögonfransar då^^

anna

nja calaisa är inte riktigt min kopp te...fast det var iofs ingen
startfältet.

kram babe!

Jennie

jag har oxå vattenfast ^^ as bra

The City

Jag gillar inte vattenfast, jag vill kunna få bort mascaran fort som attan.. Haha ;)

Linnea

Min allergi har inte slagit till än, det brukar vara i april-maj någon gång det är som värst. Då blir det nog till att köpa en bra vattenfat mascara tror jag, haha.

Mia dh

Tyvärr använder aldrig vattenfast, tycker det känns som om jag tvättar bort alla ögonfransar när det ska tas bort.

Pixie

"toppar" alltid med lite vattenfast mascara eftersom mina ögon rinner i tid och otid. favoriterna är alla från lancôme och självklart diorshow!

sara

alltid vattenfast mascara. Då jag har ögon som hux flux börjar rinna. Då går det tyvärr inte med vanlig, rinner och svider som attans. Inga som helst problem att få bort den vattenfasta mascaran har jag heller då jag använder mary kays eye makeup remover. Den tar bort all ögonmakeup på några sekunder, även vattenfast. (jag har även vattenfast eyeliner.) Mary Kay slår det mesta inom hudvård faktiskt, du borde testa =)