Tyskland vs Spanien?

 

"Mr Saida" aka Lilla-E hade ju faktiskt fel för första gången i EM i den senaste matchen.
Det blev ingen final för Ryssland.Ganska skönt ändå att min lillkille inte är rakt igenom synsk;)!
 Ikväll säger iallafall" Mr Saida" Spanien och ska man tro fotbollskanalen så har han medhåll av ca 80 % av svenska folket som gjort sin röst hörd där.

Jag önskar så att min moster Gunilla hade fått uppleva detta EM och speciellt denna final.
Hon och jag var de enda "girlsen "som följde det  förra EM på landet ,alla grabbar satt ju klistrade men det är ju nästan en självklarhet ; )!
Hon levde nämligen en stor del av sitt liv i både Tyskland och Spanien och hade verkligen älskat denna final,det är jag övertygad om!
Jag tror hon hade hejat på Spanien som nog ändå låg närmast hennes hjärta.

Jag har tänkt hela dagen på hur himla typiskt det är att hon inte får se denna matchen!
 Men... jag förmodar det är så när man förlorar någon..att man då & då påminns om att man önskar att den personen extra mycket var med just här och nu!
Hon gick ju bort precis efter nyår och jag tycker saknaden nästan blir större med tiden..inte tvärtom.
Kanske är det för att det är sommar nu och sommaren förknippar jag med Gunilla och landet!

Om mindre än en timme är det avspark och vi ska ladda upp med lite mys snart!

Vem tror du på ikväll då? Blir det EM-guld till Tyskland lr Spanien?
10 kommentarer
En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag hoppas Spanien vinner :-)

Stina

Håller tummarna för Spanien och tror också de vinner.

Jennie

svar : den var bara ok :)

Tror på spanien :P

Rebecka

Jag hoppas på Tyskland :) Men just nu är det ju 1-0 till Spanien.

Beauty By Beata

Tack :)

Jag tror på Spanien helt klart!

Henrik Lindmark

haha jag måste vara det :P

Jenny W

Hihi, får man säga Spanien så här i efterhand? ;)

Ebba

Kul att Spanien vann, jag är nöjd! =D

Nina

Så kul att Spanien vann =)

mini

mr saida...lilla gullet! och han hade rätt :)