Vem tog min hytt?

 

Tänkte vara lite charmigt impulsiv...hmm.. och åka till Helsingfors med killarna i helgen.
Olidligt varmt i vår våning här på kvällarna och det händer inte såå mycket just nu.
Jag är ju ingen dyrkare av just kryssningar på Östersjön men att åka med barn kan faktiskt vara kul.
Om man väljer rätt båt och rätt årstid.

Om jag måste välja "bästa barn-båten" på Östersjön så väljer jag den där med gågatan i mitten som iallafall förr hette Silja Serenad... ?!
Bonus är att man får en hel dag i coola och pitoreska Helsingfors och två nätter på båten utan stress.

Ser Lilla-E sitta i ett av de där inglasade burspråken och filosofera innan han kryper till kojs...
Drömmer om alla roliga tv-spel i lekrummet och att hoppa i bollhavet!
Det är kul att vara 5!
Mumin brukar vingla omkring och bara det är ju en charmig omväxling mot vardagen.

Ser mig sitta och sola på däck och senare vandalisera tax-freen...

Man trängs mest med barnvagnar och tillhörande föräldrar på de där Hesinki-kryssningrna, de "klassiska överförfriskade inventarierna" brukar kunna undvikas.
Riktig "Love Boat" feeling med fotografier i mängder på passagerarna,dubbelt upp eftersom man gå på två gånger..wiii!
Jag kände verkligen att vi behövde lite enkelt Sommar/Svenssonliv just nu.

Men..tydligen inte!

Snopet så försvann"min burspråks hytt" när jag skulle knappa in mitt Visa och kvar blev en svit på ca 8000.
Visst gillar jag lyx och det "lila extra" men det blir nog till att jaga Mumin någon annan gång!
5 kommentarer
Pixie

Åk med Viking Line till Helsingfors på tisdag, det ska jag göra iaf :P

Linda

Det var riktigt gott också=)



Trevlig kväll, kram.

Cicci

Vad synd! Silja Serenad är faktiskt riktigt mysig :)!

En Bitter Blondins Blogg

Mumin ja, precis så känner jag mig nu med en 9 månaders mage! :)

Jacqueline

nej va söt bild hehe :P