En olycka kommer sällan ensam...

Knappt hade jag hunnit smälta att jag fått den otroligt missklädsamma åkomman Pityriasis Rosea igårkväll innan Lilla-E började kräkas hejvilt...överallt.
Natten ägnades åt tvätt av lakan och gosedjur...Var inte så himla pigg imorse och är det inte nu heller.
Lilla-E har dock varit hur pigg som helst hela dagen och ätit bra så jag hoppas det är något övergående.
Jag har ju som bekant (kanske ? ) en liten fobi för vinterkräksjukan.Så ...jag hoppas hoppas hoppas att det inte är den...hoppas väääldigt mycket.

Hade tänkt publicera ett " bra att ha i sminkväskan" inlägg nu men jag sparar det till imorgon.
Publicerar dock en liten "dagens bild" så ni åtminstone kan se att jag inte är beklädd av prickar från topp till tå ;)!
Ha ha..helt sjukt konstig "sjukdom" den där Pityriasis Rosea.
 Man är inte ett dugg sjuk förövrigt utan har bara massa scary prickar på kroppen.

Lilla-E : "Men mamma det där är inget farligt..jag har ju också haft vattkoppor..det är det du har tror jag..vattkoppor".

Lill-aE igen (på bussen igår) " Men mamma..den där killen dääär (pekar på en finnig yngling)..han har ju faktiskt också prickar..massa prickar..nästan mer än dig "

Jag kan ju säga så här iallafall..På 6 veckor lär ingen få se mig i bikini iallafall..eller något.. liknande :-)!


Gonatt!♥
8 kommentarer
Lene

Nej vinterkräksjukan är nog de flesta lite rädda för tror jag:(
Hoppas att ni kryar på er snart!

Att ha det gott

HOPPAS att du slipper vinter kräksjukan

Julia

svar: tack så mkt :)
nej du såg inte prickig ut på bilden iaf! (;

Johanna

Jobbigt! Tur att det inte är badsäsong nu då ;). Kramis

hannahsthlm

Lene: Tack söta..jag tror vi slipper vinterkräksjukan iaf..:-)!

Att ha det gott: Tack söta, det hoppas jag med :-)!

Julia: :-)

Johanna: Jaaa..verkligen tur det :-)! Kram!

Maya

ja verkligen :) jag vet inte heller om jag skulle passa i sån, men söt som tusan är dom

Niklas Eriksson

Well, du ser då bra ut (som alltid) på den där bilden. Sen är det väl som sagt tur att det inte direkt är nåt badväder ute just nu.

/Mvh Niklas

hannahsthlm

Maya: Ja verkligen ursöta:-)

Niklas:Tack raring:-)! Och jaaa..jag hoppas verkligen dessa missklädsamma prickar behagar försvinna fort nu innan det blir vår.*.hoppas..hoppas*