Go Away...och en utsendefixerad värld.

Alltså..jag är så himla less på Pityriasis Rosea nu.
Go away...
Självklart har jag fått några i ansiktet som dock är lite mildare.
Nu när de läker ser de ut som små eksem.
De är inte så framträdande kanske men JAG ser dem.
Detta får mig onekligen att tänka på de som ALLTID är i den här situationen.
Som har psoriasis eller eksem året runt. Det måste tära på självförtroendet.
Tänk vad fixerade vi är vid yta egentligen..jag inräknad...onekligen.
Ytan är ju egentligen bara ett skal.
Vad fint om man kunde tänka så.Jämt.

Dove är iallafall ett företag som sätter utsendefixeringen i centrum.
De har startat en fond för självklänsla och uppmuntrar till att ifrågasätta dagens skönhetsideal.
Inte bara genom sina kampanjer med lite större modeller utan även att ifrågasätta kändisar och bilder vi ser.image3642 
Vissen, vacker, fet eller fin..vem bestämmer egntligen det?

Kolla in Dove:s Campaign For Real Beauty på länken nedan:
http://www.dove.se/se_sv/se_sv/index.html

Vi alla är ju faktiskt så mycket mer än yta.
Det är när man fastnar vid ytan som andra inte kan se något annat tillslut.
Även om yta är ett av mina störta intressen så behöver det ju inte betyda att man är ytlig..egentligen.

Vad tycker du? Har utsendefixeringen år 2008 gått över styr?
1 kommentar
Jenny W

Jag tror att människor i alla tider varit ungefär så utseendefixerade som vi är nu, men nu har det blivit möjligt för alla att köpa produkterna och kunna bry sig. Men jag tror absolut att utseendefixering krypit ned i åldrarna på ett sätt som det inte var förr! hoppas att dina små utslag försvinner snart, måste vara himla frustrerande! Kram/Jenny