Jag vill ha min ögonmakeup på mina ögon..inte på mina kinder!

På hösten och vintern när vindarna viner och haglet ,snön och regnet och annat elände står som spön i backen är det fasktiskt ganska trevligt att ha en ögonmake som sitter kvar på ögonen.
Gärna längre än de få minuter det tar att rusa till bussen eller tunnelbanan.

Vattenfasta mascaror är jag inget större fan av men jag har mest prövat varianter från Lancome och L´oreal.
Kanebo 38 (grader) som går bort i 38 gradigt vatten men sitter där den ska när kallt regn och snö vräker ner över ansiktet är däremot en toppen produkt denna årstid!

Skulle köpt både flytade eyelinern och mascaran på taxfreen,men glömde! Damn!
Men i ett paradis av parfym & makeup kan man inte tänka riktgt klart,man bara fluffar runt som på rosa små moln..jaaa..iallafall jag då,tror ni kan se synen framför er;)!

Funderar på att köpa den där Kanebo mascaran idag ändå..för FY vad det regnar..och reeegnar!
Tycker ni inte jag är värd en sådan? *Ler Sött*

Någon av ER som faktiskt  hittat en BRA vattenfast mascara som ni vill rek?
Som är relativt enkel att få bort också?
TIPSA PÅ!

Pssst...Ska visa mina taxfreefynd senare i veckan för er också såklart...promise♥

12 kommentarer
Frida

Åh, vill ha!!

donnasandra

Blä för regn! Jag gillar max factors vattenfasta, har inte testat någon dyrare variant dock

delinda

klart du värd det gumman =) usch detta väder tar kål på allt som heter frisyr&make. kramar

Linda

Jo, det är klart du är värd en!

mini

jag har den från kanebo, love it!

Christine

Jag har Lancôme's Virtouse, den sitter som berget. :-) Men är inte den lättaste att ta bort. Går typ knappt att ta bort den med varmt vatten. Jag behöver också en ny mascara. Inte vattenfast för det är så krångligt. En som ger både volym och längre fransar. Någon du kan rekomendera?

Den från Kanebo har jag också hört ska vara bra, men borsten ser så liten ut... ? Vad kostar den föresten?

Emma

Hahaha, jag har sett ut som en tvättbjörn hela dagen i regnet. Kanske man ska börja fundera på vattenfast alltså..

Sandra

Diors vattenfasta, men den har du säkert redan :) en storfavorit hos mig iaf! Kramar!

Lotta

Jag använder Niveas vattenfasta, billig & bra tycker jag! Anväbnedr dessutom Mary Kays remover som är superbra! Kram på dig Hannah!

Jenny

Jag gick just hem i snöyran med Kanebo 38 på fransarna. Mascaran satt precis där den skulle och inte på kinderna.

Angelicas Closet

Jag använder inte vattenfast mascara.

=)



Kram

Grodismamma

Kanebo - alla gånger.

Har använt den i ett par år nu.

Tror dom har Eyeliner i samma serie med. Har inte testat dock!



Lycka till med valet!