Dufvenkrooks glögg feat Starbucks...

 

Hittade inte mitt glöggset så ikväll dricks här Dufvenkrooks med smak av Blåbär & Lingon i mina små espressokoppar från Starbucks! Funkar ju utmärkt det med;)!
Glöggen är för övrigt supergod, lättvinsglögg, finns i vanilj och hjortron också.
Vill man ha starkare variant kan man ju alltid spetsa med något men ikväll räcker lättvinsglögg precis tillräckligt här hos oss.

Jag är ingen glöggälskare,men visst är det kul att pröva lite nya sorter.
Har du hittat någon favoritglögg som man borde pröva? Tipsa gärna!
21 kommentarer
Jennie

Dufvenkrooks amore vanilj är min favorit av dom jag testat hitills i år, såå god!

Erika

Det bästa med julen är glöggen =)



Vi glöggar lite nästan varje kväll och testar olika sorter. Nyss har vi druckit dufvenkroks vaniljglögg och innan den så drack vi hjortronglöggen.

Nästa gång får jag testa blåbär&lingonglöggen.

Petra Bloggar

häftigt, har aldrig sett förut :) måste provas!!

Anna - Starwoman

Måste testas, snygg flaska också ett extra plus ;-) Kram kram!

Erika

haha, nej nu här ska inte adopteras bort någonting :) jag drack den glöggen häromdagen fast den med hjortron mums

Karin

jag älskar däremot glögg:D

Helena

Har varit lite feg och bara köpt den vanliga, men måste verkligen våga prova något annat. Natti, natti och sov gott!

Anna

Äppelglögg (alkoholfri) är helt underbart god! Mmm! Köpte den från en liten gård när vi bodde i Skåne men här kan jag tyvärr inte hitta den :(



Kram!

Petra

Nämen så sött!! Perfekt kombo om du frågar mig!

delinda

låter ju mums =) kramar

Citty

Svar: I know THAT feeling. Som att jag har lust att städa och dona när jag är hemma. Jag sliter och slänger med grejerna på morgonen och sen väntar helvetet när jag kommer hem..

Emma

Oj.. Hjortron! Det låter mumsigt!

Dress Like a Princess

Jaa vi har ju så tråkigt här nere i landet så vi känner att kan vi ge oss iväg på en liten utflykt så gör vi de.. Det blir några timmar i bilen men de kan de nog va värt hehe :) Hppas du hinner kika förbi, det skulle va jättekul! :) Kram

Helena

Godmorgon! Ha en fin fredag!

Himeko

Jag tycker nog att hjortron är godast av Dufvenkrooks, men de andra är inte heller fel. ^_^

Fia

ska nog köpa glögg idag och ta en time out ..

kram fia

Elizabeth

Jag håller mig till Blossa (både rött och vitt smakar gott, men röda är nog ändå favoriten), en klassiker som ALDRIG kan gå fel.

Annars så är svärmors hemagjorda (starka..Mmm!) glögg supergod!

Det kanske är något, laga egen glögg?

leia

Jag önskar så att jag tyckte om glögg....verkar så mysigt....men jag klarar verkligen inte av att dricka det. Men den där flaskan var ju så snygg att jag kanske borde köpa hem en å tvinga andra att dricka när dom hälsar på:)



kramar

Petra

Å jag som älskar glögg!!! HAr nog provat alla sorter som finns på bolaget. Tycker mer om starglögg för då blir den inte så söt. Min favorti just nu är Duvfenkrooks jubileums glögg med smak av CHOKLAD!!! Men annars är Blossas goda. De som ä smaksatta med rom eller konjak. Bara lite tips från mig! Ha en trevlig kväll!

kram

Maya & Maximilians mamma

Duvfenkroks choklad:)

linnea

jag tycker hjortronglöggen smakar riktigt dåligt!!!! Ingen höjdare alls faktiskt, kommer inte köpa den igen!!