Systemkamera?

Galet trött idag. Uppe fem och packade ihop stor son till lägerskola.
Sitter här och kväver gäspningar och häller i min espressoshot's, men det verkar inte hjälpa nämnvärt...

I eftermiddag blir det eventuellt jakt efter systemkamera.
Efter tips från er läsare verkar det som att Canon EOS-serien ska vara bra?!
Ska ju få en systemkamera i present och funderar på om Canon EOS 1000D kunde vara något?!
Vill inte ha en för krånglig och Canon EOS 1000D ska tydligen ha nästan samma funktioner som de mer avancerade Canon EOS,om jag förstått det hela rätt?

Canon EOS 1000D ca 4995 kr

Canon EOS 5D ca 21.395 kr

Kanke inte läge att föreslå den sist nämda...då får jag nog ingen present;)

Vad säger ni? Något annat tips?
Kanske Nikon D60 ÄR bättre?
Någon som vet något om just Canon EOS 1000D?

12 kommentarer
Wysteriia

Jag tänkte köpa en Canon Eos 1000D så fort jag fått ihop tillräckligt med pengar :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

har bara läst bra betyg om canon 1000D



och jag är en canonlover!

The HansonSisters

Tack så mycket för din gratulation! :)

Lätt att du ska ha Canon! :)

Richard

Canon EOS 5D är en GRYMT bra kamera. Införskaffade en sån till våran studio Citypix.se för några månader sen. Och den är värd varenda krona!

Niklas Eriksson

Satsa på Canon 1000D, den har den fördelen över Nikon D60 att den hanterar extra minneskort. Vilket är bra. Canon 1000D saknar bildstabilisering vilket Nikon D60 har. Annars är de nog relativt likvärdiga.



/Mvh Niklas

sofia

Jag tycker no canon är bra, fast jag gillar mera nikon (: men du får ju välja,canon är lättare att fota med tycker jag & nikon är lite sådär annorlunda :) men båda är toppen!

Josefin

åh jag vill ha en :(

Nicky :D

Jag har aldrig använt canon eos 1000d men jag har en canon eos 450 d 12,1 eller något med 12 megapixel. Jävligt bra kamera hur enkel som helst

Himeko

Canons kameror är riktigt bra. Men det viktigaste är att man trivs med grepp osv på kameran, ligger den inte bra i handen så blir det inte roligt att ta kort.

Bim H-D

Hm, kan bara meddela att vi har en Nikon D60... den ligger bra i mina händer - dock inte testat Canon. Gubben inhandlade så, jag hade ingen talan ;)

Må så grankott...

Linda

najs :)

George

Ser dina kamera tankar... Kan inte Canons skillnader så bra men.. Ny kamera är nog en bra ide, många röda ögon på bilderna här tyvärr.. Nikon D60 tycker jag är för snikig precis som D40, satsa på en D80 istället... Eller gör som jag slå till på en begagnad Nikon D200 som är en proffs kamera man får billigt nu då många går över till Nyare D300 som jag tror motsvara den dyrare Canon du skriver om..... Många kanon bilderna jag lagt upp är tagna med den =)



/G