Yu-Be....Min räddning?!


Ikväll ska ni få veta mer om nyheter på Accessora och se fler bilder från i Fredags.
Här ovan ser ni hur Yu-Be förpackningarna ser ut. Pris 179 kr/tub.

Obs! JUST NU tom. den 28/9 har Accessora 20 % rabatt på Yu-be, så passa på!



Yu-be  heter ett märke som Accessora just tagit in.Har haft Sverige-lansering  nu i September och Accessora är först med märket i Sverige! 
Det är Japanskt  och startades redan 1957 av en japansk apotekare för att hjälpa en kvinna som länge lidigt av extrem torr hud.
 Yu-be är en glycerin-baserad fuktgivande creme berikad med vitamin E, vitamin B2 och kamfreolja.(en naturlig olja som  ökar blodcirkulationen och hjälper läkning av småsår och sprickor,har en mild doft som försvinner några minuter efter applicering)

Yu-be är perfekt för att mjuka upp och ge fukt till vintertorr hud   , cremen används bla. av japanska bergsklättrare vid bestigning av  Mount Everest för att undvika sprickor i hud och läppar!

Yu-be är Japans bästsäljande vitaminberikande fuktcreme   och var länge en  eftertraktad souvenir att ta med sig hem från resor i Japan.
Nu sprids dock den japanska succén över världen och säljs bla på exklusiva varuhus som Space NK, Fred Segal och Zitomer.

Jag hade tur och fick mycket fina saker i goodiebagen med mig från pressfrukosten hos Accessora i Fredags, bla. en lite tub Yu-be och ett Yu-be cerat.
Har prövat cremen på händerna och jag tror den kan bli min räddning i vinter !
Perfekt för att ta med på skidsemestern eller bara ha i väskan och plocka upp vid behov!
Verkligen något för dig som letar efter en bra och effektiv creme som håller fukten kvar i huden!!

Yu-be Cremen kostar 179 kr och kan användas "all-round", på händer, kropp, i anisiktet vid mycket kallt väder etc.
 Yu-be Ceratet för läpparna kostar 69 kr .


Nu MÅSTE jag rusa, har ett tidigt lunch-möte idag.
HA EN ADORABLE MÅNDAG!♥
5 kommentarer
Anonym

Är det mineralolja i den? Om man vill använda den i sniktet tänkte jag, å mineralolja kan ju täppa till porer, å dte e ju inge vidare

Marie

Ooooh, låter intressant, alltid välkommet med tips för torr hud nu på hösten/vintern. Ska kollas in =)

hannah

anonym: Hmmm...kan vara..är inte helt säker...Yu-Be är ju som skrivet ingen egentlig anisktscreme utan mer en all-round creme för partier som behöver extra fukt. Ska man ge sig ut i pulkabacken/skidbacken en kall dag så är det nog inget problem att använda yu-be i ansiktet på utvalda partier, kanske har man lätt för att få torra kinder? Man får ju alltid väga fördelar mot nackdelar, men denna creme har sålt som smör utomlands och jag tror den är riktigt bra jag :-)!
Sen ska man nog inte ha den i ansiktet för ofta bara om amn har känslig hud eller lätt för att få tilltäppta porer! Men på händerna vill iaf jag ha den varje dag .-)!
Marie: Jaaa...mina händer är nu underbart mjuka..älskar cremen :-)!

emma

funderar på att köpa ett sånt där för läpparna till min pojkvän som får väldigt torra läppar på hösten och vintern.

hannah

Emma: Gör det, relativt billigt är ju ceratet också och dokumenterat fungerande :-)!