jahaja....vad hände här då?

Hur lyckas man med detta då....=/
Händer bara mig..verkar det som...ingen jag har pratat med på varken Comvic eller i min bekantskapskrets kan knäcka gåtan...

Gåtan lyder såhär:

Hade tydligen fått ett sms, jaaa..inte det första idag och inte en särskilt ovanlig happening ;)!
Hade dock mobilen i sovrummet och hade inte kollat den på några timmar, sen tänkte jag såklart plocka med den när jag gick ut....stressar in och ska snappa åt mig den....
Hmm...Då ligger mobilen och vibrerar och låter typ:::sssssrrrrr......låter oroväckande vill jag lova!
Meddelande knappen lyser men för övrigt är den lilla mobilen svart, död....förutom det underliga surrandet då.
Har bråttom och drar förskräckt ut batteriet och sätter in det igen och försöker slå på den...men det funkar inte.
Efter ett par minuter slår den på igen iallafall och meddelandet kommer på nytt , för jag ser att det är mottaget några timmar tidigare, men hela kommer inte...tror jag.
Det lilla kuvertet som brukar vara öppnat när man öppnat ett mess är delat på mitten....trasigt liksom..har aldrig varit med om något liknande...någon annan som varit med om något liknande?
Någon som är teknisk? Kan ett halvt sms bara försvinna eller gå sönder på vägen? Det verkar ju oroväckande tycker jag! Inte direkt jordens undergång...ha ha..men.. Konfunderad...Hmm..vad hände? :-)

Help me!
13 kommentarer
Niklas Eriksson

Vilken modell är det?
Men det låter som om mjuvaran i mobilen fått spunk. Är det en mobil av lite nyare modell? Kolla om det går att få den uppdaterad (mjukvaran). Det kan dock vara problem (omöjligt) om den är operatörslåst till Comviq. Är den
låst till Comviq så borde de kunna de till att mjukvara uppdaterad.
Ett annat alternativ kan vara att "nollställa" mobilen, kolla manualen om hur man gör det.
Tala gärna om om jag kan vara till nån hjälp.
/Mvh Niklas

Malin

Det där har hänt mig! Men min mobil fick inte spel för det! Men halva sms har jag fått med ett trasigt kuvert som bild. Men att din mobil vibrerade så långt efter verkade ju konstigt :S

Ezgi

Det delade kuvertet har jag med fått en gång. Jag tror att det betyder att hela medelandet inte har kommit än, men att det kommer snart...typ nåt sånt. ^^ kram

Emma

De där har jag ochså vart med om, att den inte velat sluta vibrera och halv sms. Jag hade en LG och 3 abonemang, men jag tror de beror på att jag använt mobilen så flitigt och smsat väldigt mycket, så den blev överbelastad typ.. Dagens mobiler pallar inte för mass smsande :) Men jag har ingen aning egentligen

Sabor

Har du någe tips eller har testat Lancome Flash bronzer tanning gele för har en sådan i min ägo men ingen bra bruksanvisning och vet ej om jag vågar använda den ;)

Sandra

Det där med det konstiga vibrationerna låter lite oroväckande, men det med delat kuvert är bara så att den som skickat sms:et skrev så långt att det blev 2 stycken så det andra bör komma snart

Anonym

det där låter knepigt, jag är absolut inte teknisk, du får lämna in den knakse

Kim

Oroa dig inte, när man skriver ett sms som blir för långt, och debiteras som två, så kan man få ett brutet kuvert i fönstret. Så småningom så kommer hela smset att komma, ibland så dröjer det lite längre dock.

hannah

Till alla: Åhh..tack för era svar!:-)
Något helt sms har inte kommit..än...ha ha..den som lever får väl se :-)..men telfonen verkar fungera iaf;)! Kram!
Sabor: ohh..har tyvärr inte prövat den..sorry!

Tess

testa att radera alla skickade sms och/eller sms som ligger i utkorgen... :)

Mariiiiiiiiie

Läste den här grejen idag... vet inte om du fortfarande vill ha svar på d... men ibland så blir d så när d e ett långt sms som e som två men avsändaren kanske inte har pengar för att skicka två och då kommer bara ett fram... att mobilen bara låg och surra beror me största sannolikhet inte på messet utan på att programvaran fastnade, precis som vilken data som helst kan göra... stäng av och sätt på igen så funkar nog allt, men ett helt mess lär du inte få om d var pengarna från avs. som tog slut t.ex... Inget du behöver oroa dig för i alla fall... inte mobilt sett! =) Ha d bra //Marie

Mariiiiiiiiie

alltså... avs. har inte tillräckligt me pengar, t.ex om d e ett kontantkort, mer än för att skicka ett.. =)så jag menar! =)

hannah

Tess: har raderat massor nu, kan ha berott på det också..att mitt telfonminne var för fullt..
Mariiiiiiie: Tack för svar!:-)Hmm.. jag funderar lite fortfarande..faktiskt,,för det kom aldrig något helt sms..så det kanske är som du skrev!