It just reminds u...

Ibland....som en blixt från en klar himmel, hur lyckligt lottad du är...egentligen.
Det spelar ingen roll hur mycket pengar du har , hur mycket du shoppar eller hur mycket champagne du dricker...det handlar om något annat.
Något annat som är svårare att sätta fingret på..men som finns där.Som är helt gratis.
Något som är äkta, något som består, något som inte försvinner i första taget.
Kirshti i Idol-juryn skulle kalla det "ett halleluja-moment", då kanske ni som hitills inte förstått vad jag svamlar om, kan förstå.
För även om ögonblicket försvinner,det gör alltid ögonblick, så kan du plocka fram känslan senare.
Mina barn och mina vänner betyder så fantastiskt mycket för mig.
Alla kloka saker ni säger till mig och alla djupa eller mindre djupa diskussioner vi har.
Ibland får man leva i och uppskatta nuet ,helt enkelt, ingen vet vad morgondagen har i bakfickan och gårdagen är redan förbi. Att fånga nuet....inte alltid lätt..men man kan träna på det :-)!

"Lyckan är inte ett tillstånd, lyckan är endast en kort sekund"
Tänkvärd textrad ur någon av Mauro Scoccos´s låtar som jag just nu inte minns namnet på...
6 kommentarer
Niklas Eriksson

Väldigt kloka ord Hannah.
/Mvh Niklas

Pia

Mycket tänkvärda ord. Läste just en bok av Denise Rudberg som verkligen upplyste om b la party livet i STHLM, och hur lite allt det betyder i långa loppet. Det är bara yta, inget halleluja moment. Men boken har ett lyckligt slut. Den heter "o.s.a".
Gammal - jag veeeeet, men jag har inte läst den förrän nu.

Käthe

Så sant. :)

Moa

Så sant så!
Har föresten mejlat min adress ang. tävlingen till din mail! :)

sofia

Jag önskar jag kunde få uppleva den känslan om än bara för en kort sekund. Jag blev djupt deprimerad för ett år sedan och är nu ensam. Mina "vänner" orkade inte med mig och mina föräldrar vet inget. Ensam är stark? Nope.
Du, dina fina barn och din blogg blir lite av min kontakt med verkligheten. Tack Hannah!

Malena

Som någon sagt någon gång:
Tänk om man kunde ta ett ögonblick och göra det till en evighet.
Kram Malena