Påpälsad

I brist på annat plockade jag upp vinterjackor från förrådet när Lilla-E sov lite idag på dagen.
Känns som man inte kan springa omkring i skinnjacka hur som haver längre, det är ju iskallt!
Eller så är det bara jag som tycker det för att jag typ säkert också har lite feber..

Här är mina "tunga jackor" jag kan ha när vindarna vinder:


Beige Canada Goose med rävrödpälskrage



Brun Peak Performance med vit pälskrage



Är ju inte speciellt sugen på att krypa in i någon av dem men det lär bli tid för det snart..ändå!
Om jag fryser när jag är ute på vintern så är det kört..jag är så extremt frusen....lovar!
Det är därför jag börjat träna på det här med mössa nu också, och så vill jag ha ett par riktiigt ulliga uggs på fötterna .
På vintern går comfort före trendfaktor..enligt moi!
(även om det går att kombinera till viss del ;)


Lilla-E har en vit från H&M med fuskpälskrage, men den är mer en höstjacka.

Vad har du för vinterjackor i garderoben där hemma?
Plockat fram dem än?

8 kommentarer
donnasandra

Skönt att ha sådana jackor iaf. Jag har verkligen ingen vinterjacka. Min vinterkappa har blivit riktigt ful, och någon varmare variant har jag inte heller...får nog sitta hemma i vinter

Niklas Eriksson

Kör två vinterjackor. Har redan börjat använda dem.
/Mvh Niklas

hannahsthlm

donnasandra: Jo..även om trendfaktorn kanske inte är den högsta så är dessa jackor ovärderliga för mig när det blir riktig vinter sen! Hoppas du hittar ngt värmande så du slipper sitta inne hela vintern! :-) Kram!

Niklas: Ja, kan tänka mig att det är ännu kallare i Borlänge än här i Sthlm, så det gör du nog klokt i :-)! Ha en fin Onsdag!

Nina

Mysigt att kunna börja anv. vinterjacka snart!

hannahsthlm

Nina:Ja ..lite mysigt är det allt..och snart är det verkligen nödvändigt. Jaghöll på att bokstavligen förfrysa mig i min skinnjacka idag!

Anna Hertzman

mysigt med varm jacka! :D

hannahsthlm

Anna: Japp,och nödvändigt :-)!

Nelly

Hejsan! Båda jackorna verkar va fina det lilla an såg :), Vart kan man köpa dom ? (A)