Minnesstund i Kungsträdgården kl 17.00


Jag kommer inte skriva någon krönika om det här.
Jag har dock en hel del  tankar och filosofier...om ämnet.
Av privata skäl så låter jag bli. Alla vet ändå vad detta gäller.
Man kan inte mer än säga att djungeltrumman bland unga i innerstan går snabbare än man kan blinka...alla vet allt...eller tror att de vet...innan någon aftontidning eller blogg hinner med.

Till fakta:Det kommer hållas en minnsstund för Riccardo  i Kungsträdgården.
(Den har flyttats från Sergelstorg till Kungsträdgården)
Samtidigt kommer man passa på att hedra eller minnas andra offer som blivit utsatta för gatuvåld.
De flesta av oss är nog  överrens om att gatuvåldet måste stoppas och att mer bör göras för unga i storstäder   .
Det som hänt är ofattbart tragiskt för alla inblandade och jag känner verkligen att det framför allt är så onödigt.
Även om detta inte rör dig personligen så är det otroligt viktigt att ändå visa att det inte är ok!

Kommer du ?

6 kommentarer
donnasandra

Ska strax åka från stan så tyvärr inte...

Sofia

Jag är precis på väg... Det är en viktigt sak.

Kanske ses där!

emma

hehe, jag bor i skåne. Men ska nog på det som är i Malmö!

Niklas Eriksson

Tyvärr är det lite för långt till Stockholm.
Men jag tycker att det är oerhört tragiskt med detta fullständigt meningslösa våld.

/Mvh Niklas

Julia

Klart man var där, otroligt viktigt för oss ungdomar idag att visa att vi är många som inte vill ha det såhär, vara rädda på nätterna. Otroligt fin tillställning.

hannahsthlm

donnasandra: Ok, trevlig helg :-)!Kram!

Sofia: Va mkt folk det vaaar! Men det var ju toppen att så många slöt upp :-)! Kramis!

Emma: ok, bra att det hölls på flera platser samtidigt!:-)

Niklas : Ja, det är klart..Borlänge-Sthlm är ju en bit ;)! Det är ju många nätverk som startats på nätet också,på facebook etc. så det är ju bra att många
kan delta som inte hade möjlighet att vara "på pltas"
iaf :-)! Ha en underbar helg !

Julia: Ja det var en otroligt fin tillställning! Kram!