Lacklover

Jag kan inte nog inte påstå att jag varit en "Lack-lover" hela livet men på senaste tiden har jag nog gått och fått en liten fling på det, i lagom dos.
Mina Lackleggings från American Apparel (har två par) har varit flitigt använda under sommaren och hösten och kan förhöja en annars "tam" outfit. Jag diggar dem mycket bättre än dem jag har i guld som jag tycker känns lite för extrema, även om de kan passa i vissa sammanhang.
Nu mera  behöver man ju heller inte enbart  köpa lackleggings från AA utan kedjor som H&M  och Gina Tricot  har kommit med andra billigare alternativ. Vet dock inget om kvaliteten på dem från de billigare märkena.
Men någon av er kanske har invsterat i ett par från tex. Gina och kan brätta om passform och kvalitet?


Nelly har tagit in ett nytt märke som heter Saddler  som bla. har lack-väskor  till rimliga priser i snygga modeller.
Snyggt att matcha sina lacklegings med till fest!

Clutchen finns i svart och grått, heter Female bag och kostar 299 kr
Den andra större väskan heter Saddler Bag och priset för den är 499 kr
Kika in till Nelly för att se fler väskor från Saddler    .

Vad tycker du om lack? Är lackleggings och/eller lackväskor något för dig ?
14 kommentarer
Nina

Lackväska = Ja tack! men leggings nja tycker att det är skitsnyggt på andra (som dej) men själv passar jag inte i det.

amalia

Du är en jätte cool mamma tycker jag,hade gärna hälsat på dig men jag skulle möta en kompis utanför och vi hade jätte bråttom. du har den bästa bloggen!

Goss1p

Tyvärr tycker jag att lacktrenden är en av de fulaste trenderna på länge. Alldeles för mycket dominatrix över det hela.

mia dh

Lackväska-jadå men lackleggings och mina mindre nätta spiror går inte ihop. Ha en härlig söndag.

N R 1 2 6

i så fall lackväskor!
ha en bra dag =]

Sara

Tycker att det är riktigt snyggt med lack Leggings och lika så med lack väskor. Men lack leggingsarna känns omöjliga å få tag på där jag bor. har ett par från AA men är sugen på ett par till men slut på Nelly.se och har inte gina här :P Ett par till vore som sagt inte så tokigt.! btw du passar toppen bra i dina lackleggings! en riktigt partyhöjjare är dem iaf.

Sessan


Jag är nog för feg för det. Tänker bara på sådant där S&M....älskar dock läder, så klassiskt. Men dyrt förstås...hur gick det med skinnkjolen ifrån Lindex förresten? Fick du tag på den...

zara

lackleggingsen från gina har bra passform vid inköp, men tappar snabbt. Storlek medium(som jag alltid annars har) är helt hängiga efter endast 2 användningar.

Angelicas Closet

Jag gillar lackväskor och skor men dock inte leggings. Du ser ut att passa kanon i dina!
:)

hannahsthlm

amalia: Tack söta :-)!

Felicia

Vet du om H&M säljer lameleggins på webshoppen, eller säljs dom bara i butik?

hannahsthlm

Felicia: Hmm..jag har inte sett de svarta lameleggingsen på H&M web. Vet at de bronziga lameleggingsen finns där dock, men bara i M och L, de små stl är slut..=(
När jag kollade i butik på de svarta hittade jag bra L senast så det verkar som det är rätt utplockat..men letar man runt i olika butiker kan man säkert hitta S eller M också...
Mitt råd är att ta Xs om man har S eller S om man har M i vanliga fall då de töjer sig lite!
Hoppas du hittar några:-)!

Sandra

Jag har också ett par lameleggings från AA i storlek Small, det som gör mig irriterd är att jag får dra upp dom hela tiden för att de åker ner. Är det bara så för mig, eller är det så i modellen? Jag kanske skulle köpt en större storlek för dom är rätt små i storleken..

Doslifee

Looks good! Many thanks, Thanks much!