Kanske närmare än man tror?

Jag har ju beskrivit min jakt för er efter den perfekta svarta mössan!
Nu är det ju hög tid  att gå igen de mössor vi har här hemma (vilket är en hel del) för att
se vilka killarna kan tänkas vilja använda eller inte inför hösten/vintern.

Favoriterna hos grabbarna  är Sveamössorna och Fred Perrymössorna  och när jag hittade en svart från Diesel  var det ingen av dem som visade något större intresse för den.
Så jag  passade på att pröva den, vilket väl inte direkt kan kallas "hit" ;)
Såg mer ut som en förvuxen smurf eller dylikt..he he...

Smurf?
Sedan  kom jag dock på att jag ju självklart kunde vända den ut och in och "vika ner" kanten för att få den längre.

Voila


Svart mössa i lagom "längd"?

Kanske åtminstone kan användas tills jag finner den "perfekta"..eller vad tycker ni ?:-)

Har ni hittat er "perfekta mössa" inför hösten?
(Och hur ser  den  ut isådanafall?)

Hannah♥
18 kommentarer
Angelicas Closet

Jag har svårt att hitta mössor..
Wow, du ser ut att ha perfekt hy. :)

Niklas Eriksson

Tycker nog båda alternativen funkar. Personligen kör jag bara luvan på jackan.
Ps.Du såg ju rikigt gullig ut på bild 2 :) .Ds

/Mvh från ett blåsigt & småkallt Borlänge
Niklas

Beata

Ja, visst är det!
Hehe, smart. Jag är också på jakt efter en mössa. Jag vill nog ha en grå som är lite pösig. Måste inhandla en snarast för jag fryser öronen av mig när jag cyklar till jobbet..

hannahsthlm

Angelica:Ohh..jag med..har prövat säkert ett 20-tal på stan..och jag behöver verkligen en...för jag fryser;)! Tack ang. min hy, vad snällt :-)!

Niklas: Tack ;)! Joo..jag brukar också köra luvan på jackan men det kan ju vara kul att åtminstone ha någon mössa att variera sig med i vinter...kanske ..iallafall för mig som lär få stå vid en skridskobana/pulkabacke oooofta!;)!

Beata: Grå lite pösiga tror jag jag sprungit på..hmm..iallafall bruna..och vita..men svarta har jag funnit nada intressant av . Hoppas du snart hittar "din perfekta" så du slipper frysa på cykeln:-)

carro

nääämen :D vilka söta bilder! hihi

Liza

Jag fyndade en mössa på H&Ms barnavdelning, som är jättemysig, finns i grått och svart, med typ flätstickningar. finns matchande lån fingervantar också :)
Stor och pöööösig är den också :D

hannahsthlm

carro: Tack ;)!

Liza: Ska spanas in ;)!

Linn

söt du är i mössa:D

hannahsthlm

Linn: ha ha..Tack:) Har själv lite svårt för det, mössor,men det är kanske en vanesak
;)

mia dh

Har snöat in lite på stickade baskervarianter:) Ha det gott i kylan.

hannahsthlm

mia dh: oki! Detsamma gummsan :-)!

e

Jag har den perfekta svarta mössan :) Lite ribbat tyg och med en glansig applikation som ser ut som eh ett stiliserat lönnlöv kanske. Låter knasigt men är jättesnyggt, diskret och lite galet samtidigt :) Köpte på Konstfacks julmarknad för två år sedan, kommer tyvärr inte ihåg av vem...

helena

hela familjen har "svea" vi ser för löjliga ut...tur att vi bor på ingarö och älgarna ej har så mkt att säga om mode!!!
då det blir kallare har jag mina i cashmere, vill gärna ha det till barnen med, men har inte hittat några pris värda!!

hannahsthlm

e: åhh..vad roligt :-)

helena: Hi hi..lite smågulligt med en hel Svea-familj ändå ;)!

jÄänniii

Mössor är kul =) Jag gillar "fula" mössor av någon konstig anledning. En stor, stor tofs på eller någon utmärkande färg. Bara för att pigga upp =) Sådär fulsnyggt..

Linnea

Tips på svart mössa:
http://www.modemecka.se/product_reviews_info.php?products_id=65&reviews_id=2

hannahsthlm

Linnea:Jag ska kika,tack :-)!

Pediaontario

I love guest books, keep up the good work!