En Viktig fredag, en Lugn Fredag

Little Family & Co  tog oss ner till Kungsträdgården i eftermiddags kl 17.00  för att vara en del av de ca 12 000 som visade sin avsky mot det meningslösa gatuvåldet.
För mig kändes det omöjligt att bra avstå att gå ner .
Bor man inne i stan och har en timme över finns inga undanflykter att låta det vara, tycker jag...
Verkligen en stor eloge till blott 15-årige Anton Abele  som var initiativtagare till manifestationen.

Det var  verkligen isande kallt och regnade och haglade omvartannat.
På plats fanns förståss många unga men även äldre.
Olika organisationer som patrullerar i stan på kvällar och nätter fanns där och "visade upp sig"och man hoppas  ju såklart att dessa grupper kan få ännu mer plats/pengar  i framtiden .

W fick ta  min Goose-jacka  och höll sig varm.
Lilla-E somnade på promenaden ner till Kungsträdgården och vaknade när vi sedan hamnade på en restaurang, så han missade det hela kan man lugnt påstå.
Han hade tagit med sig doftljus som han skulle tända men det var så mycket folk så vi hade nog inte kunnat genomföra det projektet ändå. Vi fick tända dem hemma sen istället.

Mikrofonerna fungerade inte så bra så jag vet inte riktigt vilken talare som sade vad men manifestationen avslutades iallafall med tänkvärda ord , att inte enbart   fokusera på att stoppa gatuvåldet ,utan även kämpa mot att få slut på hot och trakasserier på nätet.
Nolltolerans mot allt slags våld och hot,svårt att uppnå, men det ska iallafall vara ett mål  . 
Vi lever ju faktiskt i en demokrati och människor ska ha rätt att leva sitt liv ,yttra sig inom lagens ramar och vara ute.
Inte skrämmas till rädsla och tystnad.

Hannahs kväll:
Vi har haft en lugn kväll här hemma.
Galet lugn för att  vara oss.Tänt ljus. Pratat. Kollat lite på Idol.
Jag är en känslomänniska. På gott och ont.
För mig skulle det känts fel att springa till NK och kolla på väskor efter manifestationen och jag har inte haft någon lust att blogga om mode heller. Ingen lust heller att gå på fest eller att gå ut.
Imorgon är såklart en NY dag, jag har garanterat massa smink/mode-inspiration då....och energi...
om jag känner mig själv rätt !
Vissa dagar/kvällar  måste man dock få ägna åt lugn och eftertanke!♥
Kram och Godnatt!

4 kommentarer
mia dh

Kram på er och ha en trevlig helg:)

hannahsthlm

mia dh: Kram och detsamma :-)!

irmeli

nyttigt att stanna upp och tänka ibland

kram

hannahsthlm

irmeli: Absolut! Kram!