Dagens makeup och "clean the garden"?


Dagens makeup består av:
Dior airflash nr 200
Lash Queen Mascara Feline Brown
Rosie Jane  ögonpenna,  Beach Tree
Isadora Wet Gloss nr 27
Creme rouge från Becca ,Hyasinth

(Lite Isadora Mineralpowder som slut finish)

Gosh..vad heter gårdsstädning med bostadsrättsföreningen på engelska?

Sms från irländare som är på besök i Sthlm:

X:Do u have time for dinner tonight?
Jag (stressad): Nooo....gosh...I think im gonna clean the garden ...all night...sorry:-)
X: Ok !??sweetie...and when did u get a garden then? ;)

Ha ha...Jag lyckas då alltid få till det.....lät ju som århundradets sämsta undanflykt det där :P!
Clean the garden?!Ehhh?Help!:-)

Update kl 14.10
Såhär "fin" ser dagens makeup ut efter att jag lekt koja med Lilla-E,
ingen "piece of cake ".Värsta träningspasset;)!
 Nu ska vi UT.
 Dagis är stängt idag så han får
följa med mig på mina upptåg ;)!Har lovat honom en stor glass!







.

12 kommentarer
Lisa

Haha, ja det blev lite svengelska där ;)

hannahsthlm

Lisa: Jaaa...verkligen;)!

Marie

tenant-owner's association är i alla fall bostadsrättsförening. sen resten vet jag inte hur du ska få till ;)

Sandra

Låter lite kallt med glass, men det är ju faktiskt ganska gott ;)

Denise.

jo. Tiden flyger dessvärre iväg. Man hinner inte med själv :/

Camilla

Snyggt!

Helen

Hej!
måste bara börja me att säga att ja gillar din blogg! =0)
sen ska ja ställa en fråga, nu jobbar ju inte du inom klädbranschen, men är ju iaf modeintresserad. hur mycke ska man kunna om mode för att jobba i en klädaffär..? ja skulle bli väldigt glad att få höra dina tankar om de!
Hälsn Helen

carro

Tack! Fina bilder på dej :)

stella

Ja, alltid kul med studiobilder :)

hannahsthlm

Marie: Tack:-) Nej..jag gav upp..orkade inte skriva något mer sen, jag skulle ju faktiskt "clean the garden"..ha ha :-)!Kändes som det var bättre än att invecka det ännu mer..tex."picking up leaevs behind and around
my house in co with my tenant-owners association.."Gosh..människan skulle nog inte bli klokare av mer info i ämnet,säkert tro att jag var galen :P! Det kommer nog fler chanser ;)!

Sandra: åhh..han älskar glass året runt han ;)!

Denise: Nej, det är så sant så ..

camilla: Tack .-)!

helen: Tack, vad roligt att du gillar bloggen :-)!
Det där med hur modeintresserad man "måste" vara för att jobba i en klädaffär varier nog.Självklart är det väl bra om man är intresserad, det gör ju jobbet roligare:-) Säkert är det lättare att få anställning också om man visar att man kan lite om mode och är intressarad personligen av kläder.
Sen beror det ju på om man vill jobba på tex. NK eller Gina tricot..kan tänka mig att det krävs lite olika modekunsakaper för olika butiker.
Och kan man inte så mycket om mode/kläder, så lär man sig ju snabbt på plats, att visa intresse för jobbet och göra ett bra och samlat intryck vid en intervju är nog det viktigaste om du vill jobba i klädaffär.Och att klä dig lite som du tror att just den butiken du söker jobb hos "gillar", du kommer ju ändå representera dem . Många får ju sedan använda butikens kläder på jobbet, men ändå.
Lycka till!:-)

Carro: tack tack .-)!

stella: Absolut! :-)

stephie

fint!

hannahsthlm

stephie: tack!