Some shopping in the rain...

Fy...jag och Lilla-E hade ingen lust att gå ut idag, jättekallt och sen regn till på köpet.
Vi hade en "mys-förmiddag" med Bamse-memory och Oboy och dissade faktiskt Spöket Laban.
W gick på något event på Gröna Lund, men det hade tydligen inte varit så många åk-attraktioner öppna.
Sen på eftermiddagen kände jag och E dock för att göra  något som inte var hemma-mys och gick och fikade med några vänner.
Finns det något mysigare tillfälle att sitta inne på café med en gigantisk latte än när det är busväder ute? ;)
 
Passade på att shoppa  lite innan butikerna stängde också.
Åhlens har haft klubbdagar nu i helgen med dubbla klubbpoäng, sådant är ju alltid trevligt om man nu ändå ska shoppa:-)
Jag brukar alltid glömma att använda kuponger man får hem, men idag om jag ihåg att ta med 20% kupongen man fann i Åhlens "advents-kalender"  man fick hem med något klubb-utskick.
Mycket tack vare Lilla-E som ville öppna kalendern ;)!

Hannah shoppade på Åhlens:

1.Dior Diorskin Poudre Libre 385 kr
(Oilfree Lossepowder i ljusaste nyansen 601, jag har prövat många puder, men jag lovar..detta är det bästa.
Jobbig förpackning att ta med ut men perfekt att ha hemma i badrumsskåpet.
Man kan ju hälla över lite i en mindre burk och ta med i partyväskan tex. rek. verkligen detta loosepowder!)
2.Helena Rubinstein Lashqueen  FELINE BLACKS 280 kr
Black/Brown är en perfekt nyans.
(Speciell edition av Lash Queen som har en leopardfläcklig guldhylsa. Tycker borsten är "hårdare" och myckte mer effektiv än den vanliga Lash Queen så denna kan jag verkligen rek.)
3.Clinique All about eyes ögoncreme/ögongelé  315 kr

From Lindex:

Svarta sockor med rosett 49.50
Rosa urmysiga sockor 59.50



Nu ska vi göra lite myskväll här, känns som hela helgen följt något slags "mys-tema"..ha ha :-)
Ska nog ta på mig de rosa sockorna, de ser ut att passa utmärkt för en coosey evening at home!

Har du haft en fin helg! :-) Börjat shoppa julklappar än?
Kram Hannah♥

12 kommentarer
Elisabet

Du vet väl att det är dubbla poäng på NK nu också!? Ha en bra kväll!

Lene

åhh vad roligt med lite myspys och shopping. själv har jag legat sjuk idag:( var dock på adventsmarknad igår, och det var himla mysigt!
får blir några latte på jobbet imorrn istället för idag:)

Niklas Eriksson

Jag har handlat klart det mesta faktiskt. Bara ett presentkort som skall fixas sen så är det klappat & klart.
Vad önskar sig Hannah i Julklapp då?

/Mvh Niklas

Natta

mycket fint :D
Diors puder blir du inte besviken av, den använde jag ett tag förut men sen sluta jag bara för att min hy var ändå fin utan puder men kan vara bra på fester hehe ;P så glänser man inte så mkt.
Och jag ÄLSKAR HRs nya mascara.. designen är ju helt underbar. Säljaren på NK hade den som halsband en gång.. fick nästan lust att köpa en egen och hänga som halsband :D haha.

Ja jag har köpt några vänners julklappar samt mammas och pappas och till er bloggare. Ska ha en tävling ;P

Christine

Svar:
Tack, Hade en väldigt lyckad kväll! Och de flesta kom för sent lyckligtvis, haha! ;-P

theonlymee

nej, inte börjat handla julklappar än. men snart så:D ha det bra

Alexandra

Helena Rubinstein hylsan är riktigt snygg! :D

Sessan

Nej, ingen julshopping här än, jag är en sådan typ som hysteriskt shoppar klappar i sista minuten....

Vad kul med nytt smink. Är själv på jakt efer en hårinpackning, men har svårt att bestämma mig för vilken, är ju både lite snål och samtidigt fruktsnsvärt kräsen. Du som har koll, vad rekommenderar du?

Ha en trevlig kväll och jobba inte ihjäl dig!

hannahsthlm

Elisabet: Ja,visst är det underbart ;)Även om man inte får så mycket för bonuspoängen så är det ju bättre än inget! Om man ändå ska shoppa så är det ju inte fel med lite mer bonus som man sedan kan shoppa upp :-)!Ha det fint!

Lene: Krya på dig då..trist & va sjuk ju:/!
Va mysigt med adventsmarknad!:-)

Niklas: Åhh..vad skönt för dig ;)! Jag har inte börjat än jag...:0
Hmmm...det jag mest av allt önskar mig av tomten i år
är att han kommer och packar alla mina flyttkartonger och ändå lyckas fixa lite julstämning bland alla lådor som lär stå uppradade här lagom till julafton..;) Huvudsaken är att killlarna
får det de önskar sig..då blir jag
glad:-)..när man har barn fokuseras det mesta av julklapparna på dem.
Om tomten ville vara väldigt vääldigt gullig skulle jag dock inte tacka nej till en svart Bayswater från Mulberry:-)Du då? Några wishes to Santa? :-)

Natta:
Ja. Jag är ju en sådan som kvalitetshoppar vissa saker, därav smink och hudvård. Kan tyckas mycket pengar att slänga ut på ett puder hit och en mascara dit..men i det långa loppet tjäna man ju på att köpa det man verkligen gillar och vill använda.
Dior loose Powret är lovely, har kört några andra budget varianter under hösten och inte alls fått till "den rätta looken" med dem. Så då är det ju bortkastat att försöka sig på budget i det fallet..faktiskt.Bättre att investera i det man vill ha och använder :-)!
HR Lash Queen har jag använt förr..länge..men blev mkt positivt överraskad av den nya hylsan. Den inte bara SER mer glammig ut,den är även bättre än original Lash Queen. Inte lika kletig och borsten är mer lättjobbad. En mascara jag rek. till alla som kommer över den :-)! ( På vissa ställen är den helt slutsåld)
Trevlig med julklappar till bloggen..det kanske dyker upp här också framöver..:-)
Jag har inte riktigt insett att 1 Dec närmar sig med stora steg,tycker fortfarande vi befinner oss i början av November..hmmm..men så är det ju inte... direkt :P

Christine: Va bra..ha ha...och kul att det blev treeevligt ;)!

theonlymee:mmm...då är du som jag då..ska börja snart ;)!Äsch..man hinner ju alltid, varje år, det är ju ingen panik! :-)

Alexandra: Ja det är den och det är en riktigt bra mascara i hylsan också. Black /Brown (nästan svart) rek. jag varmt till alla! Ser inte lika hårt ut som bara black. Kanske ngt att slå till på eller önska sig av tomten ? ;)

Sessan: Här har du en till som flackar omkring i sista sekund när det gäller julklapps-shopping:P
Det viktigaste ska jag dock börja med nu snart, till W, kläder, så de inte är slut de märken han önskar sig..i hans storlek..då kan det bli panik :o
Ang. inpackning så säger jag Keraste!
Alla avgudar deras inpackningar och även jag. Ska du ändå lägga pengar på en inpackning kan du lägga dem på den som du får bra resutat av! (Istället för en dålig som du får kasta..)De räcker ju i evigheter också eftersom man inte direkt inpackar sig varje dag..inte jag iaf ;)! Lycka till!:-)

Niklas Eriksson

Hanna Varför anlitar du inte en flyttfirma som fixar flytten åt dig samt en städfirma för städningen. Det gjorde jag, kostade ca 15 000 kr värt varenda krona.

Nu har jag hittat din favorit? julklapp! :)
från Melberry. Inte så dyr faktiskt.

När det gäller mig så är jag en sådan som helst ger julklappar, tycker det är kulare på nåt vis.

Gomorgon från ett vitt & snöigt Borlänge
/Mvh Niklas

Mia

ÅH, vad roliga grejer du har handlat! Är så avis på dig att du bor nära Åhlens. FAst iof, mina pengar hade nog sinat då. Nope, inga julklappar än. Vet inte vad jag ska köpa. :-)

hannahsthlm

Mia: Vi hinner nog med julklappar..tror du inte det? ;) Jag har nämligen inte heller börjat :P!