Oooopppsss...I did it again....la la la...

image3270 
Dagens kläder består av: Kofta Gina Tricot, linne American Apparel, kjol H&M, leggings American Apparel, armband Ms Bijoux, ärvd guldring med grön sten.

Gosh!

Vilken dag....jag fortsätter hävda att mitt liv ibland är som en mindre lyckad film:-)

Jag missade mitt tåg hem och fick hoppa på en buss som skulle till Sthlm.
Jaaa..vad gör man?

Fick inte med allt bagage in  på bussen.Hjälpte inte ett dugg att jag hänvisade till att allt  mitt bagage var värdefullt och borde få sitta "vid mig!"
Fick med mig väskan med bärbara datorn på + min stora Guess bag, men den andra bagen med mina kläder fick jag snällt stoppa i någon lucka på mitten med alla andras babage.

När jag väl kom till Sthlm var det mörkt och jag var hungrig (funkade dock att skicka mejl hela vägen, 3 :s mobila bredband är det  faktiskt bra täckning på).
Tog min dator och Guessväskan och en påse jag tydligen också hade (shopping), och gick ner i t-banan.
Väl genom spärren grep paniken tag i mig    ......"hmmm...var är min stora bag med kläderna ? ".
Sjääälvklart hade jag glömt den i den där bussens bagage-utrymme !!!

Förstår ni hur jag springer med datorn och shoppingpåsen och stora Guessväskan som vägde typ 10 kg,alla nessesärer hade jag lyckats stoppa ner där(jag hade 3 med mig ;)  tillbaka till Cityterminalen för att upptäcka att bussen är  försvunnen .Platsen där den stod är tom   .
Lyckas få tag i en annan buss (som är tom) med en mycket vänlig busschaufför som skriker "Hoppa in tjejen så ska vi leta reda på bussen du åkte med, han kanske är kvar där uppe". Så jag och busschauffören racar iväg i den tomma bussen upp för någon kringelikrokväg inne i Cityterminalen och håller på att krocka med en buss på väg ner för backen. "Hallå..jag tror det är min buss" skriker jag och busschauffören börjar vinka till busschauffören i den mötande bussen som.....vinkar tillbaka....
Då får min "barmhärtige samarit-busschufför "börja tuta i höga sky samtidigt som han pekar på mig så att den andra bussen förstår att han inte bara vill vinka   utan att han vill att han ska stanna också    .
Mitt i svängen får jag hoppa av den ena bussen och hoppa på den andra bussen som undrar "  Vad vill du då"      ?
"Jo jag glömde min väska på en buss och jag tror det är den här!".
Får åka med honom ner i garaget för han kan inte stanna och öppna luckan på vägen och......  där var den!    .

Men förstår ni hur nära det var att jag blev av med mina kläder?
Packar inte direkt ner lite för en weekend vill jag lova er...fy....det var läskigt där i några minuter innan det grejade sig ;)!

Har ni haft något exiting för er idag då ?

15 kommentarer
Mamma till två små pojkar

Vilken mardröm! Men du hade tur !!!

hannahsthlm

Mamma till två små pojkar: Jaaa..det slutade ju lyckligt iaf ;)!

Tiina

Du lyckas då alltid ;) Vilke tur att du fick tillbaka väskan iaf :D

Niklas Eriksson

Du har inga bilder från bussjakten?!
Skämt & sido, skönt att höra att du är välbehållen tillbaka i storstan!
Sen tror jag att jag skrivit tidigare att du passar kanon i den där kjolen, tycker lika fortfarande.
Välkommen tillbaka Hannah!

Mvh Niklas

Jennie

tur att du fick tillbaka den iaf ;D

Kim

svar: ja det gör ju verkligen det..

Jenny W

Oj, vilken pers! Skönt att det ordnade sig, panikkänslan när man glömt nått sådär är inte att leka med! Kram!/Jenny W

shoebox

Det har varit en otroligt lugn dag för mig så det var lite roligt att höra din historia! :) Skönt att det löste sig!

Anastasija

Svar: men herregud! Det tänkte jag inte på, det är ju perfekt! Presentkort på åhlens! tack för iden!

Helena

Pust! Blir alldeles svettig när jag läser...Tur att du kom på det såpass tidigt ändå. Tänk om du hade hunnit hem!

Linda

Shit, vilken tur ! :)
Appro på inget, Har du hårförlängning?

Lene

herregud vilken jakt:) skönt att det löste sig iaf + att du kan känna dej lite duktig över motionen:)

Mie, Absolut Guldkant

Hjälp, du borde börja spela in actionfilmer ju! Fast om du hade fått ha allt ditt bagage hos dig hade det ju inte hänt, så det så;)

Hanna

Vilken tur att du fick tillbaka din väska.

Kelly

Ja, vår kjol är sååå söt :)

LV 35an ska jag oxå köpa snart...hihi

kramar