Hannah rek Dior HydrAction Fuktspray




Inte världens största flaska, 100 ml,men en stilren CD produkt med ett mycket bra innehåll.
Så kan man sammanfatta Dior HydrAction Deep Hydration Refreshing Spray.
Återfuktar huden ordentligt innan makeup och kan även användas som tex. Håkansson Fuktsprayerna, dvs. om man vill fixera sin makeup.
Vill man fixera maken ska man spraya ca 30 cm från ansiktet och endast lätt.
När man däremot vill åtrfukta huden antingen morgon eller kväll så sprayar man nära huden så sprayen går in ordentligt.
Sedan kan man lägga dagcreme resp. nattcreme.
Jag tycker mycket bättre om fuktsprayer än ansiktsvatten.
Även om man ibland kan behöva kompletera med båda.
Jag är jättenöjd och kommer köpa CD sprayen flera gånger.
Bra att det är en plastflaska och inte glas. När man reser tex.är glas inte direkt att föredra.

Använder du fuktspray?
Vilken är din favorit isådanafall?

Hannah♥

11 kommentarer
Johanna

Min vän har den och jag gillar den med! Men just nu använder jag Kenzoki från Kenzo. Mkt fräsch den med :)

Käthe

Jag har också blivit beroende av de där ansiktsmisterna. :) Just nu gillar jag Passion Fruit.

blackout

Jag hade deras tonic förut makeup milken... älskade dom! Hade god doft också.. :)

vickan

Roligt med ett nytt tips. Vad kostar denna produkt?
Måste prova.

Amanda

jag fattar verkligen inte vad dom används till? :S alla skriver om fuktspray men dom kan ju inte fukta om man måste använda fuktkräm? vore tacksam för en redovisning :D MVH Aamnda

Maria

Sugen på nya lyxiga underkläder och/eller lyxigt mineralmakeup? Klicka på länken nedan och finn det du söker efter!
http://frappant.blogg.se/1194304286_two_more_on_tradera.html

hannahsthlm

Johanna: Den har jag faktiskt inte prövat, den från Kenzo, måste jag göra någon gång .-)!

Käthe: Ja,,Håkansson sprayerna är också såå bra. Min favorit bland dem är också Passionfruit och sedan Orange Blossom.

blackout: Ja, absolut!

Amanda: Jaa..jag kan väl sammanfatta det såhär.
Emn fuktspray kan du antingen använda innan fuktcreme eller/och under dagen för den förstör inte din makeup utan fixerar den (om du sprayar på "behörigt" avstånd). Jag tror att trenden med fuktspray startade för några år sedan när många kända modeller använde det när de flög ofta eftersom det torkar ut huden. Sedan har vi "vanliga dödliga" hakat på och många makeup-artister har insett videen av hur bra det är att använda.
Jag skulle aldrig vilja börja min dag utan en fuktspray..nu när jag är van. Det fräschar verkligen upp hyn och gör så att cremen man sedan lägger sjunker bättr in i huden.
Självklart kan man ju bara slänga på en fuktcreme på morgonen ,om man vill, man jag tycker inte det ger "samma effekt".Många fuktsparyer innehåller också vitaminer som är nyttiga för huden och det tas lättare upp när man sprayar på det än när det smörjs in. Hoppas du fick svar på dina frågor ang. fuktsprayer av denna redovisning!Är det ngt annat du undrar får du gärna fråga igen .-)!

hannahsthlm

Vickan:Jag kan kolla upp imorgon, jag minns inte just nu, tror jag fick ngn rabatt också , men jag ska kolla upp "originalpriset".

Camilla

apropå Dior; vilken av deras foundations skulle du rekommendera?? Vad tro du om deras nyaste "forever"?

Jelena

Jag använder inte fuktspray men blir ju sugen på att prova när jag läser det här... :)

hannahsthlm

Camilla: Dior Pure Light eller Dior Airflash. de passar iaf på mig. Dior Pure Light håller fukten men mankan behöva en primer ör att inte bli blank under dagen, annars är det en favorit!
Forever har jag tyvärr inte prövat, kan därför inte uttala mig om den. Fråga snällt och intressarat i butik om de kan hälla upp ett litet prov till dig så kan du ju pröva hemma i lugn och ro innan köp!
Det brukar funka på de flesta ställen som Kicks och Åhlens iaf :-)!

Jelena: Ja, det borde du pröva, jag är hooked iaf ;)!