A small world och hon som aldrig sover...

Det blev sent idag med.
Senare lär det ju bli eftersom jag nu hamnade här.
Det var lång men trevlig födelsedagsmiddag, ostbricka och kex , princesstårta och hela kittet hos mamma ikväll.

Pratade lite med en tjej som också varit på Reisen igår. I festlokalen som ligger bakom hotellet hade det hållts en minnesfest  för en av killarna som mördades vid Stureplan för ca 2 veckor sedan.
Datumet, den 21/11, var dock spikat sedan länge av den mördade killen själv (som jag tror jobbade på Reisen.)
Han skulle ordna en fest åt sin lillebror som fyllde 18 år .
Sedan gick han ju och blev nermejad på övergångsstället av några påtända ynglingar mitt i natten när han var ute med sina kompisar för att fira att han just fått en baby och köpt en villa med sin tjej.
Hans kompis dödades ju också och han arbetade aktivt  mot just gatuvåldet  .
Mådde verkligen dåligt när man får höra "den riktiga historien" och inte det man läser i tidningen.

Nu kunde han ju inte ordna någon fest för sin lillebror eftersom han Är död så istället blev det lillebrodern som ordnade en minnesfest för sin storebror,igår, hur kunde jag ungå det?
Det var ju i en separat festlokal..men ändå.

Usch..förstår folk hur fruktansvärt mycket  de ställer till med för alla anhöriga när sådana här fullständigt onödiga brott begås?
Stackars hans tjej som nu sitter med en ny villa ,en ny baby och en treåring....och en abrupt nermejad kille som aldrig kommer hem igen. Och stackars lillebrodern som fick fira minnesfest av sin döda storebror istället för födelsedagsparty....
Livet blir inte alltid som man planerat, man får se till att ta vara på de dagar man har med sina nära & kära!
Nu ska jag sova.

Kram Hannah♥

9 kommentarer
Stephanie

Du såg vad jag skrev till Käthe gissar jag :) Ja, 34 satt bra som kjolar i 34a brukar göra på mig, trots att jag är en 36/38 men attans så kort den var, däför gick jag upp en storlek till 36. Hoppas du blir nöjd med din!

hannahsthlm

Stephanie: Ok..det hoppas jag med:-)! Tack för svaret!

Anna

Hej! =) Vad kul att du hade kikat på min blogg!
Vilken hemsk histoia.....stackars mamman till deras nyfödda barn som sagt! Ha det så bra!

Erika

Det är hemskt det där!

Mona

kul att kika in här då och då :)

Sabor

Ha en härlig fredag : )

Mie, Absolut Guldkant

Åhh nu gråter jag o blir arg på samma gång:( Såå fruktansvärt onödigt...

Hoppas du får en fin fredag i alla fall!
Kram

Jenny W

Ja, vekligen otroligt tragiskt! /Jenny W

Frida & Fabulous

Fruktansvärt!